NASIHAT LUKMAN HAKIM: "WAHAI ANAKKU, TIADA AMALAN SOLEH TANPA KEYAKINAN DENGAN ALLAH TAALA. SESIAPA YANG MEMPUNYAI KEYAKINAN YANG LEMAH MAKA AMALANNYA JUGA MENJADI CACAT."

Blogger Widgets Blogspot Tutorial

Friday 7 November 2014

BRICS PESAING EKONOMI AMERIKA SYARIKAT



BRICS PESAING EKONOMI AMERIKA SYARIKAT
Presiden Brazil, Dilma Vana Rousseff, mengekalkan penguasaan jawatannya untuk sepenggal lagi setelah mengalahkan pencabaranya dalam pertandingan merebut jawatan presiden negara tersebut. Kehebatan presiden Dilma Vana Rousseff kerana telah berjaya menganjurkan perhimpunan BRICS pada 15-16 Julai 2014. BRICS adalah singkatan kepada negara-negara Brazil, Rusia, India, China dan Afrika Selatan. Mereka adalah pakatan ekonomi serantau.

Persoalannya ialah mampukah negaranya, Brazil, menarik rakan-rakan dari benua tersebut menyertai kumpulan ekonomi tersebut untuk mempercepatkan perubahan-perubahan ekonomi global pada ketika ini?

Bagaimana pula sikap Amerika Syarikat dalam mempertahankan hegemoni ekonomi dunia yang dipimpinnya, kerana beberapa gergasi ekonomi telah membuat pakatan untuk menentukan atau barangkali menyaingi keampuhan ekonomi Amerika Syarikat, jika tersilap langkah dalam membina hubungan ekonomi dunia, ia boleh beransur-ansur menyusut seperti yang pernah diperingatkan kepada Amerika Syarikat apabila menceroboh Iraq untuk ketiga kalinya.

Apabila Amerika Syarikat sibuk memikirkan kaedah-kaedah menghapuskan wilayah Daulah Islamiyah, negara-negara lain memperkukuhkan pakatan ekonomi mereka dengan menjarakkan kongkongan daripada dolar Amerika. Amerika Syarikat mesti mengurangkan permusuhan kepada negara-negara yang dianggapnya musuh kerana Amerika Syarikat sendiri tidak melihat musuh-musuh yang akan menyerang ekonominya dan akan memusnahkannya tanpa disedari. Amerika Syarikat mesti beringat. Amerika Syarikat ramai pakar-pakar ekonomi termasuk yang diimport dari negara-negara anggota PBB tetapi perancang-perancang ekonomi global juga ada strategi-strategi mereka.

Amerika Syarikat tidak akan memenangi peperangan dengan pejuang-pejuang Khilafah Islamiyah walaupun Amerika Syarikat bergabung dengan NATO dan negara-negara korupsi kerana pejuang-pejuang Khilafah Islamiyah memiliki energy yang tidak dimiliki oleh negara-negara kejiranan mereka.

Contoh terbaik membuktikan bahawa mereka sukar dikalahkan ialah:-


  1. Mereka memiliki pakar-pakar perancang strategi.

  1. Mereka menggunakan teknolongi terkini dan memanfaatkan teknologi yang dibangunkan oleh Amerika Syarikat untuk menangani sesuatu isu. Musuh sukar mengetahui teknologi tersebut kecuali mereka yang bergabung dengan pejuang-pejuang Khilafah Islamiyah.

  1. Mereka mengaplikasikan teknologi yang dibangunkan oleh negara-negara maju.

  1. Penghijrahan pemuda-pemuda terpelajar dari seluruh dunia di wilayah Daulah Islamiyah menjadikan potensi mereka sukar digugat.

  1. Komunikasi antara penduduk yang mendokong Khilafah Daulah Islamiyah berada pada kedudukan terbaik pada ketika ini.

































































































































































































































No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Nasihat Lukman Al-Hakim: “Anakku, apabila sesiapa datang kepada kamu dengan aduan bahawa si anu telah mencabut kedua-dua biji matanya dan kamu lihat dengan mata kepala sendiri bahawa kedua-dua biji matanya tercabut, namun janganlah kamu sampai kepada sesuatu kesimpulan sebelum kamu mendengar pihak yang lain. Tidak mustahil orang membuat aduan itulah yang mula-mula mencabut mata orang lain, boleh jadi sebelum kehilangan kedua-dua biji matanya dia telah mencabutkan empat biji mata orang lain.”