NASIHAT LUKMAN HAKIM: "WAHAI ANAKKU, TIADA AMALAN SOLEH TANPA KEYAKINAN DENGAN ALLAH TAALA. SESIAPA YANG MEMPUNYAI KEYAKINAN YANG LEMAH MAKA AMALANNYA JUGA MENJADI CACAT."

Blogger Widgets Blogspot Tutorial

Thursday 13 November 2014

ZIKIR-ZIKIR MENGIRINGI PEJUANG



ZIKIR-ZIKIR MENGIRINGI PEJUANG
Peperangan di wilayah Daulah Islamiyah seperti menyusut. Provokasi-provokasi menjunam. Ancaman-ancaman menyepi. Penggempuran-penggempuran menebas kawasan-kawasan medan lapangan menjadi kewajiban kepada pejuang-pejuang membersihkan halangan-halangan bagi tujuan memudahkan pembangunan. Mereka bergerak diiringi dengan zikir, bacaan al-Quran dan nasyid bagi membangkitkan pejuangan. 

Mereka tidak bernasyid mendayu-dayu, sifat seorang berkhayal. Mereka tidak berteriak melolong. 


Pejuang-pejuang itu berwirid dengan memasukkan maknanya dalam akal dan perasaan. Ia meresap melalui saluran darah berlabuh di jantung. Memancarkan sinarnya memusnahkan kedajalan. Allah s.w.t. akan mengangkat martabat umatnya yang bercita-cita meninggikan kalimatullah walaupun dalam hati mereka, apatah lagi apabila dilaksanakan dengan perbuatan.

Mereka melafazkan kalimah-kalimah agung: Allahu Akhbar, Allahu Akhbar, Allahu Akhbar tanpa henti dan diselangi dengan salawat kepada Nabi s.a.w.. Diwiridkan acapkali sehingga musuh dimusnahkan.

Jika peperangan yang berlaku berlanjutan, tiba masanya Baghdad dan Damsyik akan memeluk pejuang-pejuang itu. Mereka menawannya kerana keikhlasan perjuangan,  tidak mengharapkan upah dan membesarkan kalimatullah.

Dianggarkan pejuang-pejuang yang menunjukkan istiqamah mereka kepada perjuangan Khilafah Daulah Islamiyah senentiasa meningkat dari sehari ke sehari sama ada yang berada di wilyaha itu atau yang berhajat merentas sempadan bergabung dengan mereka.

Mereka yang menunjukkan minat menggabungkan diri terdiri daripada pemuda-pemuda yang telah mewakafkan diri mereka untuk membina lakaran peta baru bukan sahaja di wilayah Daulah Islamiyah tetapi melebar seperti setitik nila meresap dalam sebuah baldi.

Pemuda-pemuda itu pula terdiri daripada mereka-mereka yang memiliki kelebihan-kelebihan, pemikiran-pemikiran proaktif, berstamina, bersikap kolektif, kebal dari panas dan sejuk, tahan cabaran, kurang merungut tentang kehidupan dan memperbanyakkan muhasabah diri. Mereka pula sukar dijinakkan.

Suatu kelebihan yang ada pada pejuang-pejuang itu, apabila mereka melakukan penggempuran pasti akan memenanginya. Pihak musuh pula lambat atau tidak menghulurkan bantuan tambahan ketika rakan-rakan mereka yang sedang digempur oleh pejuang-pejuang, menyebabkan pos-pos penampan mereka menjadi mangsa keadaan. Sekiranya senario seperti itu berterusan,  tidak mustahil musuh-musuh itu akan meninggalkan pos-pos penampan mereka ketika mendapati panji-panji pejuang-pejuang sedang menghampiri pos-pos mereka. 

Ia suatu perkara yang sukar dijelaskan tentang kejayaan-kejayaan pejuang-pejuang itu.

Amerika Syarikat yang mengetuai pencerobohan untuk kali ketiga di wilayah itu akan dikalahkan. Ada banyak sebab mengapa Amerika Syarikat akan kalah. Musuh-musuh Amerika Syarikat memang berharap Amerika Syarikat berterusan berhadapan dengan pejuang-pejuang itu supaya Amerika Syarikat menumpukan akalnya di sana. Amerika Syarikat akan rugi kerana ia berhadapan dengan manusia yang tidak takut mati. Jika mereka mati ada lagi yang akan bangkit kerana mererka, antara yang hidup dengan yang mati senentiasa berkomunikasi. Amerika Syarikat mesti memahami Islam, belajar agama Islam dan faham pengertian Islam supaya sifat kedajalan itu dapat dihindari. 

Dahulu Iraq diperangi dan diceroboh ketika pemerintahan presiden Saddam Hussein, tetapi kini Iraq diperangi dan diceroboh lagi ketika pejuang-pejuang diketuai oleh pemuda-pemuda yang bangkit dari pengeboman-pengeboman, keruntuhan-keruntuhan, pencerobohan-pencerobohan dan penderitaan-penderitaan yang dilakukan oleh Amerika Syarikat terhadap mereka dan bangsa negara itu.

Ketika Amerika Syarikat beria-ia untuk berkomplot menceroboh lagi tetapi ia sukar untuk menembusi pertahanan pemuda-pemuda yang telah mewakafkan diri mereka untuk terus mempertahankan ketauhidan mereka. Mereka akan terus menjulang kejayaan.

Manakala pemuda-pemuda dari luar wilayah melambai-lambai ingin turut serta bersama mereka. Kelebihan-kelebihan pemuda-pemuda dari luar wilayah itu mereka membawa idea-idea terkini, alat-alat canggih dan memanfaatkan teknologi yang sedia berfungsi ketika negara-negara merdeka sukar mengaplikasikan penggunaan teknologi-teknologi canggih masakini tetapi mereka, walaupun dalam kekangan masih mampu membina kejutan-kejutan di medan lapangan kerana memanfaatkan alat-alat yang direkacipta oleh musuh-musuh tetapi diubahsuai menurut kepakaran mereka.

Pemuda-pemuda yang berhijrah itu berdisiplin dan sesampai  mereka di wilayah tersebut taring mereka mula berfungsi. Ia suatu yang sukar untuk dijelaskan kenapa mereka memiliki ciri-ciri tersebut tetapi difahami oleh golongan-golongan yang memahami dan merasainya, dan sifat-sifat tersebut tidak dimiliki oleh pakatan sekutu yang diketuai oleh Amerika Syarikat?

Ada sebabnya.





  

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Nasihat Lukman Al-Hakim: “Anakku, apabila sesiapa datang kepada kamu dengan aduan bahawa si anu telah mencabut kedua-dua biji matanya dan kamu lihat dengan mata kepala sendiri bahawa kedua-dua biji matanya tercabut, namun janganlah kamu sampai kepada sesuatu kesimpulan sebelum kamu mendengar pihak yang lain. Tidak mustahil orang membuat aduan itulah yang mula-mula mencabut mata orang lain, boleh jadi sebelum kehilangan kedua-dua biji matanya dia telah mencabutkan empat biji mata orang lain.”