NASIHAT LUKMAN HAKIM: "WAHAI ANAKKU, TIADA AMALAN SOLEH TANPA KEYAKINAN DENGAN ALLAH TAALA. SESIAPA YANG MEMPUNYAI KEYAKINAN YANG LEMAH MAKA AMALANNYA JUGA MENJADI CACAT."

Blogger Widgets Blogspot Tutorial

Wednesday 19 November 2014

PEJUANG MUDA-MUDA


  
Taymullah Sumali,
Mujahid Buta - Belanda
Antara barisan pejuang muda-muda yang kini beraksi di wilayah Daulah Islamiyah yang ditampilkan oleh pemerintah Khilafah Daulah  Islamiyah bagi menggempur penceroboh-penceroboh yang datang bertandang kerana hendak mendajal di wilayah tersebut terdiri dari rakyat pelbagai negara. Mereka datang untuk mewakafkan harta dan diri mereka kepada Daulah Islamiya. Kedatangan mereka dialu-alukan berserta dengan harta-harta yang melekat di dalam badan mereka.

Penceroboh-penceroboh itu pula datang tanpa kad undangan untuk berziarah di wilayah tersebut. Seperti majlis kenduri kahwin jika tidak dijemput oleh waris-waris penggantin, alamatnya tanpa keizinan tuan punya majlislah. Apakah hukumnya? 

Jika menceroboh setelah diberi amaran, maka alamatnya lagilah berat. Jika terserempak menjadi korbanlah. 

Para dajal itu pula tidak akan diampunkan apabila terserempak di mana-mana jua di kawasan wilayah Daulah Islamiyah kerana mereka telah diberi peringatan dan amaran supaya jangan menceroboh lagi terutamanya untuk kali ketiga.

Seperti mana-mana kawasan larangan telah diperingatkan supaya jangan memasuki kawasan larangan tersebut kerana ia milik persendirian 'privasi'. Jangan menceroboh, jika tertangkap tiada ampunan bagimu. Ingat! Amaran!

Junjungan Besar Rasulullah s.a.w. memperingatkan umat ini dengan sabdanya: “Jangan sampai kamu dipatuk oleh ular di dalam lubang yang sama dua kali.” (Hadith riwayat Abu Daud)

Dalam riwayat lain, Rasulullah s.a.w. bersabda, bermaksud: “Orang Islam tidak akan dipatuk dua kali dari lubang yang sama.”

Pejuang muda-muda itu pula telah mewakafkan diri dan harta mereka untuk Islam. 

Berikut ditampilkan beberapa pejuang muda-muda yang sedang beraksi di medan lapangan menghadapi penceroboh-penceroboh yang telah diberi amaran dan peringatan.



Islam Yaken - Mesir

Faisal Bin Shaman Al-Aanzi - Saudi Arabia

Tarhan Batirashvili - Georgia


Abdul Rakib Amin - British


Abu Abdurrahman Al Faransi - Australia


Abdel-Majed Abdel Bary - British


Yilmaz Mujahid Lonewolf - Belanda


Shannon Maureen Conley - USA

Abu Umar al Shishani - Georgia

Ismail Al-Dagistani - Kazakhstan


Abu Ahmad Al-Tajik - Kazakhstan

Abdel Monaïm - Morocco
  
Younes (Michaël) Delefortrie - Belgium

Muhammad Hadi - British
  
Shane Crawford Alias Asadullah  - Trinidad Dan Tabago

Khaled Sharrouf - Australia

Toshio Tamogami - Jepun










No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Nasihat Lukman Al-Hakim: “Anakku, apabila sesiapa datang kepada kamu dengan aduan bahawa si anu telah mencabut kedua-dua biji matanya dan kamu lihat dengan mata kepala sendiri bahawa kedua-dua biji matanya tercabut, namun janganlah kamu sampai kepada sesuatu kesimpulan sebelum kamu mendengar pihak yang lain. Tidak mustahil orang membuat aduan itulah yang mula-mula mencabut mata orang lain, boleh jadi sebelum kehilangan kedua-dua biji matanya dia telah mencabutkan empat biji mata orang lain.”