NASIHAT LUKMAN HAKIM: "WAHAI ANAKKU, TIADA AMALAN SOLEH TANPA KEYAKINAN DENGAN ALLAH TAALA. SESIAPA YANG MEMPUNYAI KEYAKINAN YANG LEMAH MAKA AMALANNYA JUGA MENJADI CACAT."

Blogger Widgets Blogspot Tutorial

Monday 20 October 2014

AMERIKA SYARIKAT MELAWAN HANTU CIPTAANNYA



Sejak seminggu, media massa Amerika Syarikat kerap melaung-laungkan ISIL yang  bagi perancang-perancang dajal beranggapan bahawa mereka dengan mudah memusnah dan menghancurkan nama  tersebut. Apabila orang ramai dan sesiapa sahaja bertanya tentang ISIL sama ada boleh atau tidak dimusnahkan? Jawapan kepada persoalan tersebut telah terjawab  apabila pengisytiharan pemansuhannya pada 29 Jun 2014 bersamaan 1 Ramadan 1435H (Ahad). Untuk kepastian lagi tentulah boleh musnah apabila ia mati. Ia mati kerana diubah namanya. ISIL sudah tidak wujud dan tiada dalam rekod pendaftaran. Kalau ada pun adalah hantu-hantunya atau seperti pengundi hantu. Jika sebelum ini, orang hidup diisytiharkan mati tetapi dalam kes ISIL itu, orang telah mati diisytiharkan hidup.


Mualaf yang masuk Islam akan menukar namanya jika nama tersebut tidak elok dan akan mengekalkan namanya jika molek kerana nama-nama yang elok itu akan dipanggil dan sejuk telinga mendengarnya

Ibarat seorang mualaf, apabila ia masuk Islam, nama beliau pula pelik, nama yang tidak menarik dan mempunyai makna yang hodoh, ditukarnya nama tersebut kepada nama yang cantik menarik, memukau dan difahami oleh orang ramai kerana sebutannya terkait dengan perakuan, ikrar dan perilakunya. Bila namanya disebut; sedap telinga mendengar, tenang rasa hati dan elok tingkah lakukannya, berubah sifat-sifatnya sehingga pemuda-pemuda gagah dan gadis-gadis cantik terpikat dengannya menjadikan mereka bukan sahaja berminat dengannya tetapi hadirkan diri berdatangan berbondong-bondong bertandang untuk mengetahui secara zahir termasuk golongan-golongan dajal berniat jahat datang juga di wilayah yang diberkati itu kerana mendengar mualaf yang bersifat; digeruni, hebat, berkasih sayang dan keras kepada dajal-dajal.

Tetapi kesian, kerajaan-kerajaan boneka dan individu yang tidak memahami tentang falsafah barakah menghalang-halang pemuda-pemuda gagah dan gadis-gadis cantik untuk menziarahi wilayah barakah itu, maka, jodoh mereka bertemu di sana tersekat kerana iblis memasuki rongga-rongga saluran darah boneka-boneka yang menjadi kuli-kuli yang mendapat rezeki daripada belas ihsan Allah s.w.t. Kuli-kuli itu wajar digerudi otak mereka untuk dibersihkan dan virus-virus yang melumpuhkan otak akan terlihat di sana kekerdilannya dihadapan dajal-dajal, supaya selepas itu wajahnya dipandang dengan berseri-seri apabila tiba saatnya hari perhitungan nanti.


Fitnah-fitnah yang bertebaran mengulang-ulangi episod-eposid lama dengan watak-watak baru untuk menyatakan bahawa suara-suara mereka didengar oleh persekongkolan

Senario seperti itu buka perkara baru dalam dunia diselubungi dan dipenuhi dengan fitnah yang bertebaran melalui udara, dipandang oleh mata dan di dengar oleh telinga. Semua itu memukau akal seperti sifatnya sihir. Bagi meyakinkan fitnah-fitnah yang bertebaran itu; benar dan diterima logik akal, akan adalah golongan-golongan yang menjadi korban, barua dan menyaksikan hero-hero melakun-lakunkan rentak drama menurut muzik dan lagunya, terpukaulah insan-insan yang dapat dipukaunya.

Di samping penonjolan lakunan-lakunan itu, budak-budak sekolah rendah yang memiliki kreatif memerhati dan menilai aksi-aksi orang-orang dewasa; memek muka, mata terkebil-kebil dan sekali sekala menjuling-julingkannya, bahasa badan yang ditunjukkan jelas sifatnya sehingga memukau. Pada satu peringkat Tony Abbott, Perdana Menteri Australia, sedang berucap diperhati oleh seorang yang berdiri bersebelahan kirinya tanpa mengerdipkan matanya kerana memerhati telatah  Abbott itu.

Kesan daripada ucapan-ucapan dan aksi-aksi yang difahami, adalah suatu kesukaran untuk membezakan antara sesuatu  ucapan atau ulasan yang disampaikan oleh seseorang boleh diyakini kerana di sana ada dua suasana: Benar atau palsu.


Nasihat yang benar lahir daripada jiwa yang bersih, manakala nasihat yang palsu lahir dari jiwa-jiwa yang bermasalah dan menjadi boneka-boneka dajal

Seorang ahli Hikmah yang terkenal di seantero alam, memberi nasihat dan pesanan tentang kebenaran dan kepalsuan. Kepada anak-anak yang tidak mengenali beliau, sila rujuk kisah-kisahnya dipelbagai kutubkhanah-kutubkhanah kerana sebahagian ucapan-ucapan dan pesanan-pesanan beliau telah dibukukan. Jika kutubkhanah-kutubkhanah seluruh dunia tidak memilik pesanan-pesanan beliau itu, maka adalah suatu kerugian bagi masyarakat yang ingin mencari suatu kebenaran tidak menemuinya di sana. Suatu sumber yang benar dan dapat dipertanggungjawabkan akhirnya lebur bersama fatamorga-fatamorga, ilusi-ilusi yang membina keharmonian alam ini. Kepada kutubkhanah-kutubkhanah yang belum memiliki koleksi-koleksi tersebut sila dapatkan untuk simpanan dan bahan rujukan.  Beliau adalah Lukmanul Hakim.

Satu perkara yang dinasihatkan oleh Lukmannul Hakim, pesanan beliau diterjemahkan ke bahasa Melayu:

Nasihat Lukmanul Hakim: “Anakku, apabila sesiapa datang kepada kamu dengan aduan bahawa si anu telah mencabut kedua-dua biji matanya dan kamu lihat dengan mata kepala sendiri bahawa kedua-dua biji matanya tercabut, namun janganlah kamu sampai kepada sesuatu kesimpulan sebelum kamu mendengar pihak yang lain. Tidak mustahil orang membuat aduan itulah yang mula-mula mencabut mata orang lain, boleh jadi sebelum kehilangan kedua-dua biji matanya dia telah mencabutkan empat biji mata orang lain.”

Panggilan makmal untuk dibedah siasat tentang kealfaan-kealfaan yang dilakukan untuk mendajal orang awam, telah dikendalikan oleh Amerika Syarikat beberapa hari yang lalu kerana kesukaran memenangi peperangan menentang pengganas-pengganas, militant-militan dan terroris-terroris. Punca pakatan tidak memenanginya kerana penumpang-penumpang MH370 tidak dibebaskan lagi. Mereka senentiasa berdoa kecelakaan kepada pakatan sekutu yang diketuai oleh Amerika Syarikat kerana membiarkan mereka terkongkong, tiada kebebasan mutlak.

Apabila Amerika Syarikat memanggil ketua-ketua anggota-anggota bersenjata negara-negara sekutu bermesyuarat bagaimana menghadapi ISIL. Panglima-panglima yang berumur itu pula telah memberikan pandang-pandang mereka dalam pelbagai situasi yang berbeza-beza menurut keilmuan dan pandangan mereka selepas pembentangan  oleh penyelaras, Amerika Syarika; antaranya ialah pendekatan-pendekatan, cara-cara, kaedah-kaedah dan kerjasama menghadapi pengganas-pengganas, militant-militan dan terroris-terroris yang kini sedang dihadapi dipimpin oleh anak-anak muda dengan kononnya menggunakan nama ISIL.

Hebat imaginasi dan telaahan panglima-panglima berumur itu. Mereka tidak nampak  dan cuba mengelirukan orang ramai yang wilayah yang mereka berpakat untuk mengeroyoknya telah bertukar namanya, sama seperti seorang mualaf telah mendaftarkan nama barunya, memadam nama lamanya. Mengisytiharkan nama barunya, semua orang kenal nama baru itu termasuklah panglima-panglima berumur dan ketua penyelarasnya, Barack Obama. Mereka pernah menyebut nama baru itu dengan singkatan KDI.


Penggunaan nama ISIL yang digunakan oleh Amerika Syarikat dan sekutunya tidak menggerunkan, maka penggunaan  ISIL wajar diisytiharkan semula, ‘U-turn’  dan menggelapkan nama barunya KDI supaya, ia semakin halimunan. Selepas ini negara-negara sekutu mesti berwaspada kerana halimunan-halimunan itu boleh sampai di negara-negara mereka, tetapi mereka tidak akan datang kerana di negara-negara dajal pun telah ada proksi-proksinya yang diwujudkan oleh pakatan sekutu seperti Ebola, ATM digodam dan perasaan-perasaan individu yang tertekan

Pasukan pakatan tidak menggunakan nama yang molek itu KDI tetapi mengekalkan nama ISIL. Sebelum itu, pasukan pakatan, akhbar-akhbar dan media massa seluruh dunia menggunakan nama baru itu KDI, tetapi selepas perjumpaan Tuan Penyelaras, Barack Obama dan panglima-panglima berumur itu mengekalkan penggunaan nama ISIL. Tiada penjelasan kenapa mereka menggunakan nama yang telah dikeluarkan dari daftar itu. Dimansuhkan dan tidak relevan lagi.

Ada 3 sebab mengapa mereka mengekalkan nama asal, ISIL,  yang mereka cipta sebelum daripada itu, antaranya:-

1. Mereka fobia dengan nama-nama Arab walaupun dalam pakatan sekutu ada golongan Arab sebab mereka itu hadir adalah untuk mencukupkan kuorum mesyuarat supaya mesyuarat yang membincangkan kemusnahan mereka tidak dibatalkan kerana disifatkan kekurangan kuorum.

2. Ahli-ahli mesyuarat dari kalangan Arab itu bukanalah dari kelompok ahli-ahli dakwah yang roh Islam meresap dalam akal dan perasaan mereka, disampaikan untuk mengajak panglima-panglima berumur yang belum mualaf itu untuk menjadi mualaf.

3. Terhijab kehebatan Islam kerana umat Islam berpaksikan dajal bukan kepada Allah s.w.t. Rabul Jalil.


Pakatan sekutu diajak masuk Islam supaya tenang fikiran dan hatinya, Jamaah Tabligh akan hadir di lapangan membedah fikiran-fikiran dan hati-hati hitam supaya kekaburan yang dialami terpancar kebenaran Islam dan kegelapan akan hilang kerana disinari oleh cahaya bulan

Walaupun Barack Obama dilahirkan dari kalangan  keluarga Islam, tetapi suasananya menjadikan beliau terhijab bersama panglima-panglima berumur itu untuk melihat cahaya-cahaya kebenaran. Apabila perasaan dan akal mereka terhijab hanya kerja-kerja dakwah sahaja yang boleh mengubah gelagat-gelagat mereka daripada kegelapan kepada cahaya Allah s.w.t.

"Wahai Tuan Presiden Barack Obama dan panglima-panglima berumur, masuklah Islam atau belajarlah tentang agama Islam supaya kamu tidak dibakar oleh api neraka. Masuk Islam ya."

Untuk menangani masalah-masalah yang berat itu, sayugia Jamaah Tabliqh dicadangkan mengambil peluang itu untuk mengingatkan semula Barack Obama dan panglima-panglima berumur itu tentang kemanisan iman, tentang kasih sayang, kesepakatan dan melambai-lambai mereka supaya tidak tergelincir ke jurang murka Allah s.w.t.. Selepas ini Jamaah Tabliqh terpaksalah melipatgandakan lagi usaha-usaha dakwah mereka. Dakwah mereka kepada panglima-panglima berumur itu wajar kerana jamaah ini tempoh-tempoh uzlah mereka iaitu sama ada keluar 3 hari, atau 40 hari atau 4 bulan, untuk muhasabah diri kepada panglima-panglima berumur yang akan mati bila-bila masa sahaja.  Sebelum mati mereka dapat membezakan kehebatan Islam yang terhijab oleh keduniaan itu.

Selepas ini White House akan diziarahi oleh Jamaah Tabliqh dan disusuli dengan pejabat-pejabat pemimpin negara-negara merdeka, pejabat-pejabat panglima-panglima berumur dan jangan lupa golongan fakir miskin kerana doa-doa mereka tulus ikhlas. Jamaah Tabligh sesuai menjalankan kerja-kerja dakwah itu kerana pada ketika ini mereka ‘kurang membicarakan tentang jihad’ tetapi lebih ‘kepada pembersihan jiwa’ terutamanya kepada sesiapa sahaja yang banyak makan makanan haram dan subahat. Jamaah Tabligh akan memimpin golongan ini untuk uzlah. Jika Jamaah Tabligh tidak berkesan, ada banyak lagi kaedah untuk membuang dajal-dajal dalam diri yang berkematu itu untuk digilap semula. Nantikan petua-petuanya akan dibentangkan nanti.


Nama mantan ISIL, yang akan membina akhlak manusia dikaburkan kerana sifat dajal begitu tetapi sebaliknya perkara-perkara tidak wajar tekankan dan kadang-kadang  berlaku perulangan-perulangan dengan ketandusan inovasi dan kreativiti seperti penggunaan istilah pengganas-pengganas, militant-militan dan terroris-terroris yang istilah itu mengena diri sendiri

Tetapi memandangkan ahli-ahli Jamaah Tabligh mirip dengan ISIL seperti janggut dan pakaian, ia satu masalah juga kepada golongan-golongan yang hendak didakwah itu. Golongan-golongan yang tidak fahama Islam, bermain-main dikepala mereka; Jamaah Tablighkah atau ISIL? ISILkah atau Jamaah Tabligh? Akhirnya kejernihan fikiran mereka terawang-awang.

Tetapi Jamaah Tabligh jangan risau kerana ISIL telah pupus selepas disytiharkan pada 1 Ramadan 1435H. Ia telah tiada. Musnah. Jika ada juga insan yang menggunakan istilah tersebut maka golongan itu sedang berhadapan menentang atau berkawan dengan hantu. Golongan itu bersekutu dengannya. Atau mereka berperang melawan hantu.

Nama mutlak ISIL, nama baru menggandikan ISIL adalah KDI tetapi tidak menggunakan nama KDI sebaliknya menggunakan singkatan ISIL. Memadailah pakatan bersekutu menjelaskannya kerana nama itu kerap diucapkan oleh mereka. Pada satu peringkat golongan mantan-mantan ISIL itu dikatakan sukar dikenal pasti, digeruni dan apabila mereka menggempur pasti akan menang. Kini Barack Obama, panglima-panglima berumur, ketua-ketua negara merdeka dan boneka, media massa berpatah balik menggunakan nama yang tidak wujud, ISIL yang telah dimansuhkan pada 1 Ramadan 1435H.


Mualaf menggunakan nama barunya dan tidak lagi mendengar panggilan-panggilan orang memanggil kepadanya dengan nama terdahulu, kadang-kadang dia buat tidak tahu kerana nama itu telah mati baginya, penukaran nama dalam dokumentasi-dokumentasinya telah dimuktamadkan tetapi individu-individu yang memanggil-manggilnya itu tahu nama barunya tetapi sengaja berbuat sedemikian, barangkali pemanggil-pemanggil itu mengidap psikiatri

Seperti mualaf, apabila nama lamanya telah dimansuhkan oleh Jabatan Pendaftaran Negara, maka nama asal itu sudah tidak relevan lagi. Bukan sahaja tidak relevan tetapi tiada dalam daftar rekod, ia hanya ada dalam rekod simpanan yang dimusnahkan. Ia tidak wujud seperti senarai nama orang hidup diisytiharkan mati dan dipadamkan nama mereka dari daftar kelahiran dan dimasukkan nama mereka ke daftar kematian.

Itulah falsafah duit-duit. Itulah percambahan minda dalam makmal perjumpaan antara Barack Obama dengan panglima-pamglima berumur untuk merungkai masalah-masalah, menghadapi hantu-hantu yang diwujudkan oleh mereka. Jika ada ruang, akan disenaraikan nama orang-orang hidup tetapi dikatakan mati kecuali penumpang-penumpang MH370 yang disorok itu diisytiharkan mati. Walaupun mereka  masih hidup.

Sekiranya ada golongan yang ingin mewujudkan pertubuhan yang telah dimansuhkan itu, maka kerajaan-kerajaan merdeka dan boneka disyorkan supaya mendakwa individu-individu  yang berusaha mempromosikan ISIL termasuklah mereka yang memegang jawatan tertinggi dan panglima-panglima berumur, akhbar-akhbar dan media-media massa kerana telah kehilangan pertimbangan dalam membicarakan perkara-perkara yang tidak wujud, direka-reka ceritanya, ISIL yang  hilang dari lipatan sejarah tetapi dihidupkan dengan ilusi-ilusi, fobia-fobia seperti seseorang terkena sakit psikiatri bercakap-cakap perkara-perkara yang mengusik-usik pendengaran dan mindanya.

Kita mohon kepada Allah s.w.t menerangkan akal dan perasaan kita menerima kebenaran. Bukan bersekongkol dengan dajal-dajal yang belum belajar asas-asas Islam.

"Marilah wahai manusia, belajar asas-asas Islam."



























No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Nasihat Lukman Al-Hakim: “Anakku, apabila sesiapa datang kepada kamu dengan aduan bahawa si anu telah mencabut kedua-dua biji matanya dan kamu lihat dengan mata kepala sendiri bahawa kedua-dua biji matanya tercabut, namun janganlah kamu sampai kepada sesuatu kesimpulan sebelum kamu mendengar pihak yang lain. Tidak mustahil orang membuat aduan itulah yang mula-mula mencabut mata orang lain, boleh jadi sebelum kehilangan kedua-dua biji matanya dia telah mencabutkan empat biji mata orang lain.”