NASIHAT LUKMAN HAKIM: "WAHAI ANAKKU, TIADA AMALAN SOLEH TANPA KEYAKINAN DENGAN ALLAH TAALA. SESIAPA YANG MEMPUNYAI KEYAKINAN YANG LEMAH MAKA AMALANNYA JUGA MENJADI CACAT."

Blogger Widgets Blogspot Tutorial

Thursday 2 October 2014

JOHN CANTLIE BERBAHASA MELAYU



”Hello. 

Nama saya John Cantlie. Saya seorang jurnalis dari British. 


Saya pernah bekerja dengan seseorang yang memiliki syarikat akhbar dan majalah yang hebat di United Kingdom, antaranya; The Sunday Times, The sun dan The Sunday Telegraph.

Pada November 2012, saya datang ke Syria dan kemudiannya saya ditawan oleh  pejuang-pejuang Daulah Islamiyah.

Kini hampir dua tahun telah berlalu, terlalu banyak perkara-perkara yang telah berubah termasuklah perkembangan wilayah milik Daulah Islamiyah, termasuklah ia meliputi wilayah yang luas daripada timur Syria sehingga di barat Iraq. Keluasannya lebih luas daripada Britain dan beberapa negara lain.

Kini, saya tahu apa yang anda semua fikirkan. Kamu fikir ’dia lakukan semua ini kerana dia adalah seorang tawanan’.

’Pistol sedang diacukan di kepalanya, dia dipaksa untuk mengeluarkan kenyataan ini’.

Benarkah begitu?

Ya, memang benar saya seorang tawanan. Perkara yang saya tidak nafikan tetapi disebabkan saya telah diabaikan oleh pemerintah saya sendiri, dan nasib saya pula kini terletak di tangan Daulah Islamiyah. Saya memang tidak rugi sesuatu apa pun, mungkin saya akan terus hidup atau mungkin akan mati.

Tetapi saya ingin mengambil peluang ini untuk menyampaikan sedikit fakta agar  anda semua dapat melakukan pengesahan tentang fakta-fakta tersebut jika anda semua perhatikan atau renungi, pasti dapat membantu menyelamatkan, memelihara nyawa.

Untuk program-program berikutnya, saya akan tunjukkan kepada anda semua perkara-perkara yang benar bahawa media Barat cuba untuk mengheret orang awam  ke suatu jurang permusuhan, termasuklah peperangan terhadap Daulah Islamiyah.

Selepas dua kemusnahan dan peperangan yang tidak  popular di Afghanistan dan Iraq.

Kenapakah pemerintah kita kelihatan begitu bersungguh-sungguh untuk terlibat sekali lagi di dalam konflik yang tidak boleh dimenangi?

Saya akan tunjukkan kepada anda  semua perkara-perkara yang benar disebalik peraturan-peraturan dan motivasi daripada Daulah Islamiyah. 

Dan begitu juga peranan media Barat, organisasi yang saya sendiri pernah bekerja dahulu dengan mereka melakukan penipuan dan manipulasi pada setiap perkara yang disebarkan untuk bacaan umum.

Kebiasaannya akan ada dua situasi cerita yang berlaku. 

Adakah anda fikir bahawa maklumat yang didedahkan itu tepat?

Saya ingin berkongsi maklumat yang sebenarnya berlaku terhadap rakyat Eropah yang ditawan dan mereka dibebaskan kemudiannya oleh Daulah Islamiyah.

Kisah bagaimana pemerintah British dan Amerika Syarikat melakukan perkara yang berbeza seperti yang dilakukan oleh pemerintah-pemerintah Eropah yang terlibat.

Negara-negara Eropah yang terlibat melakukan perundingan secara bersemuka dengan Daulah Islamiyah dan berjaya membawa pulang rakyat mereka, manakala rakyat British dan Amerika Syarikat diabaikan tanpa melakukan perundingan oleh pihak pemerintah.

Perkara tersebut amat membimbangkan jika diperhatikan kepada setiap kemungkinan-kemungkinan yang akan berlaku dan melihat sejarah pasti akan berulang. Namun kita masih mempunyai masa untuk melakukan perubahan, jika anda semua bertindak sekarang.

Marilah bersama-sama dengan saya dengan progam-program  yang akan datang dan saya merasakan anda semua pasti akan terkejut dengan paparan-paparan yang  akan saya dedahkan.”  











No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Nasihat Lukman Al-Hakim: “Anakku, apabila sesiapa datang kepada kamu dengan aduan bahawa si anu telah mencabut kedua-dua biji matanya dan kamu lihat dengan mata kepala sendiri bahawa kedua-dua biji matanya tercabut, namun janganlah kamu sampai kepada sesuatu kesimpulan sebelum kamu mendengar pihak yang lain. Tidak mustahil orang membuat aduan itulah yang mula-mula mencabut mata orang lain, boleh jadi sebelum kehilangan kedua-dua biji matanya dia telah mencabutkan empat biji mata orang lain.”