NASIHAT LUKMAN HAKIM: "WAHAI ANAKKU, TIADA AMALAN SOLEH TANPA KEYAKINAN DENGAN ALLAH TAALA. SESIAPA YANG MEMPUNYAI KEYAKINAN YANG LEMAH MAKA AMALANNYA JUGA MENJADI CACAT."

Blogger Widgets Blogspot Tutorial

Sunday 12 October 2014

PESAWAT SEKUTU SASARAN TEMBAKAN


Amerika Syarikat membom wilayah pemerintahan Daulah Islamiyah di Iraq dan Syria dengan menunjukkan wajah-wajah pilot-pilot Arab, yang berjuang bersamanya, membom-bom wilayah-wilayah tersebut untuk memberi isyarat dan memberitahu kepada masyarakat antarabangsa bahawa ia bukan keseorangan menyerang wilayah Daulah Islamiyah tetapi ramai lagi yang menyertainya
Amerika Syarikat melakukan kempen memerangi Daulah Islamiyah melalui pengeboman dengan pesawat-pesawat dan peluru berpandu di wilayah Daulah Islamiyah atau kawasan penggempuran seperti di Kobane. Kempennya itu pula dengan membawa bersamanya negara-negara Arab dan menampilkan wajah-wajah pejuang-pejuang Arab itu supaya diketahui oleh pejuang-pejuang Khilafah Islamiyah bahawa ia bukan keseorangan dalam kempen tersebut. Lalu ditunjukkan juga kehebatan pesawat-pesawat pejuang-pejuang sekutu dan bom-bom yang digugurkan walaupun bukan dilakukan oleh pilot-pilot Arab itu. Peperangan adalah kelicikan.
Nampaknya Amerika Syarikat telah meningkatkan kuasa letupan bom-bom yang digugurkan di wilayah Daulah Islamiyah seperti yang ditunjukkan di kawasan Kobane. Ia juga dilakukan ditempat lain. Penonton-penonton golongan dajal-munafik yang memerhati dari sempadan Turki bersorak bertepuk tangan, seronok melihat bom-bom digugurkan oleh pesawat-pesawat pengecut itu. Mereka tidak faham bahawa kawasan-kawasan yang dibom oleh Amerika Syarikat itu adalah rumah-rumah dan harta-harta milik mereka.


Bom-bom Amerika Syarikat dilipatgandakan kuasa letupannya
Pengeboman oleh Amerika Syarikat itu sebagai isyarat dan bertujuan menunjukkan bahawa sesiapa sahaja jika menghadapi Amerika Syarikat, mereka juga akan menerima nasib seperti yang dilakukan membom bangunan-bangunan kosong di wilayah Daulah Islamiyah yang telah dikosongkan di Kobane itu.
Amerika Syarikat dan sekutunya bernasib baik kerana pesawat-pesawat mereka terbang diluar kawasan jangkauan peluru berpandu anti pesawat dan senjata-senjata anti pesawat yang dimiliki oleh pejuang-pejuang Khilafah Islamiyah.
Ibarat permainan ‘games’, suatu ketika nanti pesawat-pesawat yang berligar-ligar diruang udara wilayah Daulah Islamiyah akan tertembak kerana pejuang-pejuang itu memang sengaja membiarkan dahulu pesawat-pesawat itu terbang bebas tetapi ’awas dan ingat’ jika pesawat-pesawat ditembak pada ketika itu baharulah pilot-pilot sedar bahawa senjata-senjata pejuang-pejuang Khilafah Islamiyah sukar dielakkan apabila tiba saatnya. Waktu itu engkau hendak bertaubat pun sudah tidak dihiraukan lagi, kerana sifat dajal yang telah menjiwai urat nadi.
Suatu yang tidak disedari oleh Amerika Syarikat dan sekutunya bahawa senjata-senjata yang dimiliki oleh pejuang-pejuang itu boleh mencapai sasarannya. Memandangkan peperangan yang sedang diketuai dan dihasut oleh Amerika Syarikat menentang Daulah Islamiyah, dijangka mengambil masa yang panjang. Maka strategi-strategi wajar diambil perhatian supaya keupayaan yang dimiliki sukar diramal oleh musuh.

Pejuang-pejuang Khilafah Islamiyah mencari-cari agen-agen pengintipan dan tentera Amerika Syarikat untuk dijatukkan hukum atas kedajalan mereka
Suatu yang barangkali tidak diketahui oleh Amerika Syarikat bahawa pakar-pakar Daulah Islamiyah sedang menanti-nanti peluang membelasah musuh-musuh mereka, jika memasuki wilayah Daulah Islamiyah atau mengisytiharkan peperangan seperti Israel dan puak-puak dajal-munafik Kurdis yang sedang diperangi di Kobane dengan menjadikan kawasan mereka pusat pengintipan dan operasi pakatan dajal-munafik.
Selain di Kobane ada dua kawasan lagi, kini pejuang-pejuang Khilafah Islamiyah bertempur iaitu di kawasan persekitaran Baghdad dan persekitaran Damascus tetapi kawasan-kawasan tersebut kurang difokuskan kerana diluar dari liputan maklumat, yang boleh dilihat secara tepat. Jika di Kobane, walaupun dapat dilihat dari jauh, ia telah memberi petunjuk bahawa pejuang-pejuang Khilafah Islamiyah telah melepasi sempadan sehingga sampai di bandar Kobane.

Kaum kurdis di Kobane jangan salahkan pejuang-pejuang Khilafah Islamiyah tetapi salahkan diri sendiri kerana berkomplot dengan Amerika Syarikat
Seandainya mereka berundur selepas ini, jangan dijadikan alasan bahawa pejuang-pejuang itu kalah dan cabut lari, tetapi ia adalah strategi peperangan. Matlamatnya telah tercapai tanpa mengusik bangunan-bangunan tersebut tetapi dihancurkan oleh bom-bom Amerika Syarikat dan sekutu-sekutunya, yang pemilik-pemiliknya bersorok seronok rumah mereka dibom oleh Amerika Syarikat. Jangan salahkan pejuang-pejuang itu tetapi salahkan Amerika Syarikat dan diri sendiri.
Mana-mana negara mengisytiharkan peperangan dengan wilayah Daulah Islamiyah terutamannya negara-negara sempadan seperti Israel, Lebanon, Jordan, Arab Saudi, Kuwait, Iran dan Turki dianggap musuh. Jangan terperangkap oleh hasutan-hasutan iblis, nanti menjadi mangsa adalah rakyat.

Pengisytiharan perang oleh mana-mana negara yang terlibat secara langsung bersama Amerika Syarikat dianggap bersekongkol dengan dengan dajal-munafik.
Pemimpin-pemimpin yang cerdik tidak akan mudah menerima hasutan dan memperjudikan nasib rakyat mereka supaya bersama-sama berperang menentang Daulah Islamiyah kerana Amerika Syarikat perlukan minyak di wilayah Daulah Islamiyah. Jika nak berperang juga Amerika Syarikat mesti menghantar tentera daratnya berhadapan dengan pejuang-pejuang Khilafah Islamiyah dan dengan negara-negara sempadan ikut dibelakang.

Walaupun mereka diasak, mengarahkan tentera menghadapi pejuang-pejuang Khilafah Islamiyah dengan merentas sempadan. Bila mereka melakukannya maka akan berlaku tindak balas dari pejuang-pejuang Khilafah Islamiyah seperti di Kobane dan selepas itu, akan menyusul pula sama ada menyerang Baghdad dahulu atau menyerang Damascus atau ada kawasan lain yang strategik bagi melumpuhkan pakatan dajal-munafik beroperasi yang diketuai oleh Amerika Syarikat.  


















   







  

  








  
  


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Nasihat Lukman Al-Hakim: “Anakku, apabila sesiapa datang kepada kamu dengan aduan bahawa si anu telah mencabut kedua-dua biji matanya dan kamu lihat dengan mata kepala sendiri bahawa kedua-dua biji matanya tercabut, namun janganlah kamu sampai kepada sesuatu kesimpulan sebelum kamu mendengar pihak yang lain. Tidak mustahil orang membuat aduan itulah yang mula-mula mencabut mata orang lain, boleh jadi sebelum kehilangan kedua-dua biji matanya dia telah mencabutkan empat biji mata orang lain.”