NASIHAT LUKMAN HAKIM: "WAHAI ANAKKU, TIADA AMALAN SOLEH TANPA KEYAKINAN DENGAN ALLAH TAALA. SESIAPA YANG MEMPUNYAI KEYAKINAN YANG LEMAH MAKA AMALANNYA JUGA MENJADI CACAT."

Blogger Widgets Blogspot Tutorial

Sunday 5 October 2014

MH370 SOALAN CEPUK MAS



Sempena  menyambut penyorokan pesawat MH370 masuk bulan ke ketujuh ada beberapa perkara yang wajar diimbas kembali tentang beberapa fakta  bagi menyegarkan penglihatan hati disuluh dan memancarkan sinarnya kembali kepada perlakuan-perlakuan dajal yang menyorok pesawat itu sebelum mereka yang terlibat menerima laknat dan memakan hasil laknat  yang melaknat mereka  kerana menjuling-julingkan  matanya, menjadikan orang yang melihatnya menumpukan kearah mata, mulut, wajah dan memek mukanya bagi mendapatkan kesahihan dan kebolehyakinan khalayak-khalayaknya  daripada bahasa-bahasa yang boleh difahami.

Barangkali juga boleh membantu membuat kajian dan pemerhatian supaya lontara-lontaran penipuan boleh dibuat andaian-andaian dengan membina soalan-soalan yang merangsang minda, memikirkan pemikiran-pemikiran yang boleh dipercayai, diyakini, dipertanggungjawabkan, berintegriti, telus  dan ikrar yang boleh dipegang sehingga ke liang lahad. Itu pun jika bertaubat sebelum mati. Kalau sudah mati tiada apa yang boleh dimanfaatkan daripadanya, kecuali meninggalkan harta-harta yang akan difaraidkan hasil dari penipuan, rasuah, penyeludupan, duit-duit hitam dan harta rampasan yang tidak diikrarkan jumlahnya bagi memudahkan mengautnya.

Apa beberapa isu yang wajar dibangkitkan kerana persoalan-persoalannya tergantung-gantung diawangan kerana tiada kata penamatnya sebagaimana apabila anak-anak sekolah rendah diajar oleh guru-guru mereka ketika membina sesuatu karangan memerlukan pendahuluan ceritanya, kemudian maklumat-maklumat yang hendak diceritakan dan menutup karangan itu. Atau menulis suatu surat dengan diletakkan alamat dan tarikh surat, memulai menulis, pesanan-pesanan yang hendak disampaikan dan penutup surat daripada siapa penghantar dan pengesahannya. Atau menyelesaikan satu soalan matematik memerlukan langkah-langkah sehingga  terjawabnya matematik itu dan/atau menceritakan tentang suatu perisiwa dengan fakta-fakta  kronologinya dan merumuskan penceritaannya. Mungkin juga isunya sama ada telah berlaku, sedang berlaku dan kesudahan ceritanya. Muktamad. Bukan diawangan-awangan.

Kesimpulanya sesuatu peristiwa, cerita, berita, perkhabaran, tragedi, berbohong, penipuan, mendajal mestilah ada cerita awalannya-punca maklumat itu, kemudian prosesnya dan akhir ceritanya-penamat cerita itu.

Siapakah golongan bertuah yang nama-namanya disenarai putihkan  untuk mengutip saripati daripada ucapan-ucapan mereka yang panjang yang boleh dinilai, dianalisis, diperakui, dipertikai dan mereka-reka cerita untuk menipu manusia lain yang sebenarnya mereka menipu diri mereka sendiri?

Soalan-soalan, jawapan dan ulasan ringkas berkaitan peristiwa MH370 itu, adalah seperti berikut:


Apakah dia MAS?

Malaysia Airline Sistem atau Sistem Penerbangan Malaysia.

Kapal terbang yang didoakan keberkatannya oleh mantan-mantan Perdana Menteri yang telah meninggalkan kita buat selama-lamanya. Mereka ialah allahyarham Tunku Abdul Rahman, Perdana Menteri pertama, allahyarham Tun Abdul Razak Hussein, Perdana Menteri kedua dan allahyarham Tuan Hussein Onn, Perdana Menteri ketiga. Mereka itu adalah pelopor-pelopor yang mengangkat martabat MAS dan melalui MAS menjulang  nama Malaysia pada peringkat global. Semoga roh-roh mereka diberkati. Al-Fatihah.


Kenapakah peristiwa hitam yang sehingga kini menjadi misteri dan sukar diselesaikan?

Kehilangan pesawat MAS MH370, pesawat yang membawa penumpang 227 orang diistilahkan mengalami trgedi. Dikatakan disedut oleh jin Laut Hindi sehingga kelibatnya tidak kelihatan. Bukan sahaja pesawat itu tidak kelihatan tetapi serpihan-serpihan, cebisan-cebisan, bangkainya termasuk minyaknya berselerak  tidak kelihatan langsung kerana dikemut dan ditelan oleh jin bermata dua, berambut, lelaki dan berpakat bersekongkol dengan dajal, maka jadilah mereka dajal-dajal yang mendajal.

Kebiasannya apabila sesuatu peristiwa berlaku yang melibatkan kepentingan yang besar maka ketua-ketua yang terlibat akan bertindak agresif, terpancar merah muknya, kegelisahan kelihatan pada tindakannya, ambil tanggungjawab kepada semua yang terlibat kerana bersekongkol membuat penipuan bukan sahaja menipu waris-waris dan orang ramai tetapi menipu anak-anaknya, menipu cucu-cucunya dan menipu semua keturunannya.


Bagaimanakah peristiwa tersebut berlaku?

Sehari sebelum kejadian kehilangan pesawat MH370, Hakim Mahkamah Rayuan yang dikendalikan oleh 3 panel hakim dalam kes liwat II telah memutuskan satu kes berkaitan liwat. Peristiwa berkaitan liwat ada dirakamkan dalam banyak surah al-Quran. antaranya surah Al-A’Raaf, Huud, A-Hijr,  Asy -Syu’araa, al-‘Ankabut dan al-Qamar. Kesannya mula meresap perlahan-lahan seperti pesakit kencing manis. Antara mereka yang dilaknat dalam peristiwa liwat itu adalah pelakunya secara terang-terangan, bersekongkol meuar-uarkan kisah-kisah yang tidak dilakukan oleh pelakunya didedahkan secara terbuka, simpati kepada pelaku-pelaku dan berkomplot tentang liwat sama ada melakukan secara terang-terangan, bersekongkol dengan pembuat fitnah liwat. Golongan itu, mereka semuanya akan ditenggalamkan masuk ke dalam tanah atau diaibkan  kematiannya.

Pada 8 Mac 2014 (Sabtu) pesawat milik MAS MH370 KL-Beijing, memulakan penerbangannya pada pukul 12.41 pagi. Pada pukul 1.30 pagi (49 minit) radar pengesan MAS dan tentera  termasuk radar Vietnam, Thailand dan Singapura, tidak terkecuali bapa pencipta radar Amerika Syarikat pun tidak dapat mengesannya sehingga hari ini bukan sahaja tidak dapat mengesan melalui radar-radar termasuk satelitnya rosak, kesian. Maka itu mereka pun senyap, mendiamkan diri. Radar telah terputus  dan tidak dapat mengesan MH370. Objek lain mudah dikesan tetapi pesawat MH370 kabur seperti orang buta.  Akibat daripada peristiwa itu pelbagai cerita-cerita dari panglipurlara mendendang-dendangkan lagu-lagu mengkhayalkan dan menyihir manusia-manusia kerdil yang terkena jeratnya. 

Akhirnya Allah s.w.t. akan membutakan mata hati mereka kerana mengunakan duit fakir miskin dan setiap saat-saat kehidupannya dilaknat. Bertaubatlah. Sehingga kini kegilaan berkomplot untuk menceroboh wilayah Daulah Islamiyah sehingga meminta sedekah dan simpati dari negara-negara serantau untuk menghadapi pejuang-pejuang Khilafah Islamiyah. Allah s.w.t. telah lahirkan golongan berani menghancurkan golongan-golongan dajal. Hero-hero itu sukar ditewaskan. 


Dimanakah pesawat tersebut disorok?

Sukar untuk dijelaskan. Jika kita kata di A, kita tidak boleh sampai ke sana. Jika kita kata di B, ada kebarangkalian ia boleh dialihkan ke tempat lain. Jika kita kata di C, mungkin kapal terbang itu telah terbang bersama pesawat-pesawat yang sekembar dengannya. Jika kita kata di D, mungkin ia telah dicat dengan warna lain lalu diterbangkan ke sana sini. Jika kita kata  di E, mungkin pelbagai  suasana boleh berlaku. Jika kita kata di FGHIJKLMNOPQRASTUVWXYZ  atau apa sahaja boleh diperkatakan yang penting jawapan-jawapan itu bukan cerita-cerita dajal yang kerap berubah-ubah dan sukar dipertanggungjawabkan. Kerana ia teori-teori yang belum dicabar secara terbuka. Jika penembakan pesawat MH17 sanggup mengeluarkan ganjaran wang untuk membawa pelakunya ke muka pengadilan, berapakah pula ganjaran pesawat MH370 yang telah memasuki tujuh bulan? Banyak oooooooo.

Jika kita Tanya Rusia, mereka memberitahu bahawa pesawat MH370 telah dilarikan oleh tentera laut Amerika Syarikat.


Siapakah yang terlibat dalam penyorokan itu?

Ramai. Pegawai-pegawai tinggi pun tahu terutamanya yang terlibat dalam Majlis Keselamatan Negara. Takkanlah rahsia negara pun tidak diketahui.

Adik beradik  Yusuf telah bersekongkol dan berkomplot  menghilangkan dan menyoroknya di padang pasir. Manakala bapa mereka Nabi Yaakub a.s telah mengetahui dan merasai komplot tersebut tetapi ia tidak bertindak agresif kerana Yusuf masih hidup. Allah s.w.t. menunjukkan bahawa  setelah puluhan tahun orang hilang telah diangkat menjadi orang yang berkuasa di muka bumi ini.  

Kini Pejuang-pejuang Khilafah Daulah Islamiyah akan mengajar Amerika Syarikat supaya jangan melakukan keonaran lagi dan berhenti. Termasuklah yang bersekongkol, berkomplot, mendajal, merompak dan membunuh orang tidak berdosa. Mereka akan diaibkan. Untuk tempoh 4 bulan ini pejuang-pejuang itu telah melakarkan kejayaan sejarahnya tersendiri, antaranya:-


  1. Minyak telah dikemut oleh mereka.
  2. Setiap penggempuran dilakukan akan berjaya.
  3. Seorang-seorang agen pengintip terlibat secara langsung akan disembelih. Mereka pula disokong oleh masyarakat antarabangsa. Tiada prejudis.
  4. Pembongkaran oleh seorang jurnalis British melalui: ‘Pinjamkan saya telinga anda’. menceritakan sifat dajal.
  5. Cara pejuang-pejuang berdiplomasi menakjubkan. Mereka akan memenangi pertempuran dan menyingkirkan musuh-musuhnya yang melakukan penipuan itu. Kita tunggu saatnya akan tiba.

Cukuplah soal jawab dan ulasan berkaitan MH370 soalan cepuk MAS. Jumpa lagi.







No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Nasihat Lukman Al-Hakim: “Anakku, apabila sesiapa datang kepada kamu dengan aduan bahawa si anu telah mencabut kedua-dua biji matanya dan kamu lihat dengan mata kepala sendiri bahawa kedua-dua biji matanya tercabut, namun janganlah kamu sampai kepada sesuatu kesimpulan sebelum kamu mendengar pihak yang lain. Tidak mustahil orang membuat aduan itulah yang mula-mula mencabut mata orang lain, boleh jadi sebelum kehilangan kedua-dua biji matanya dia telah mencabutkan empat biji mata orang lain.”