NASIHAT LUKMAN HAKIM: "WAHAI ANAKKU, TIADA AMALAN SOLEH TANPA KEYAKINAN DENGAN ALLAH TAALA. SESIAPA YANG MEMPUNYAI KEYAKINAN YANG LEMAH MAKA AMALANNYA JUGA MENJADI CACAT."

Blogger Widgets Blogspot Tutorial

Wednesday 8 October 2014

DAULAH ISLAMIYAH DALAM ILUSI PAKATAN DAJAL-MUNAFIK



Hari ini pejuang-pejuang Khilafah Islamiyah difitnah dari pelbagai penjuru sebagaimana persekongkolan dajal-munafik mengasak mereka dari pelbagai penjuru kerana yang melakukan fitnah itu adalah golongan-golongan yang sama perkomplotan dajal-munafik untuk menunjukkan bahawa ada sesuatu yang hilang daripada kantung mereka yang disembunyikan. 

Kehilangan itu pula tidak perlu didedahkan kepada umum kerana akan memperlihatkan tembelang sebenarnya. 
Mereka difitnah kerana persekongkolan dajal-munafik merampas hak-hak mereka, menceroboh dan membunuh manusia tidak berdosa lalu diberitahu kepada umum bahawa dosa-dosa yang pernah mereka lakukan itu telah berlalu menjadi kosong-kosong, seperti iklan Hari Raya Aidilfitri 1435H yang dipopularkan oleh Astro. Manakala golongan yang melakukan dan mempertahankan hak-hak mereka dituduh melakukan pembunuhan dan pengusiran kepada golongan yang bersekongkol melakukan kedajalan-munafik bersama mereka di muka bumi.
Sebagai hukuman golongan berkomplot dan bersekongkol dengan dajal-munafik itu, maka jika tertangkap akan dijatuhkan hukum dengan menyembelih dan disebarkan keseluruh pelusuk alam supaya jangan melakukannya lagi.
Kesan daripada perkara tersebut telah membuka mata umum dan mengekang kuasa monopoli yang dimiliki kerana dajal-munafik berusaha untuk mengelirukan orang ramai, menunjukkan kebaikan dan memburuk-burukkan musuhnya, bahawa kedajalan-munafik yang mereka lakukan itu adalah kebaikan, manakala tindak balas orang lain pula adalah keganasan yang mesti dibendung, maka diajaklah rakan-rakan supaya berpadu tenaga menangani masalah-masalah tersebut kerana ia sukar ditangani jika bersendirian kerana ia melibat duit yang banyak, dan jika terlambat nanti kuasa akan tumbang.
Apabila umat Islam diserang oleh pakatan dajal-munafik, semua golongan tersebut seronok dengan menunjukkan persenjataan mereka membunuh manusia. Umat Islam pula yang berbilion itu termasuklah di dalamnya golongan dajal-munafik berdiam diri, menjadi kaku membatu, berkumat-kamit mulutnya, menunjukkan reaksi geram kerana tidak berupaya berbuat apa-apa dan bertindak balas.
Umat Islam pernah dibunuh beramai-ramai oleh golongan dajal-munafik di Libya, Algeria, Mesir, Palestin, Chechya, Iraq, Syria dan Afghanistan serta negara-negara yang boleh disenaraikan terlalu panjang. Mereka bukan sahaja dibunuh tetapi ada yang dirampas hak-hak mereka, kuasa pemerintahan mereka dinafikan, ditangkap pengikut-pengikut mereka, dipenjarakan dan diseksa. Pada suatu peringkat mereka dibunuh untuk menghalang kebangkitan mereka bersama massa dan dihilangkan bukti-buktinya. Suatu senario yang tidak diingati oleh kaum musulimin dungu kerana mudah melupai sesuatu peristiwa yang pernah melanda mereka. Puncanya kerana terlalu banyak makan makanan haram dan subahat sehingga menyihir akal fikiran mereka.
Seorang penulis British; John Cantlie pernah berkata bahawa berlaku senario pemberitaan yang akan dilakukan oleh agensi-agensi media Barat adalah untuk mengalih perhatian pembaca-pembaca mereka dengan suasana yang berbeza-beza, menyihir pemikiran-pemikiran sehingga menutup mata hati mereka seperti mana yang pernah dituduh kepada pejuang-pejuang Taliban di Afghanistan dan Presiden Saddam Hussein di Iraq, adalah golongan yang merbahaya, untuk menunjukkan bahawa musuh-musuh penceroboh adalah pengganas-pengganas yang merbahaya kerana mencabar mereka. Mereka sanggup membuat komplot menyerang bangunan mereka sendiri dan membunuh rakyatnya untuk menjustifikasikan matlamatnya menyerang negara lain.
Kepada umat Islam, untuk berjaya dalam agamanya, mereka mesti keluar dari kepompong penyihiran dajal-munafik. Walaupun di kalangan kaum muslimin berlaku beberapa penelaahan dan persepsi berbeza-beza ( berbeza pendapat ) dalam melihat sesuatu isu tetapi matlamat yang dicapai adalah sama iaitu mardatillah.
Kini, minyak Iraq Syria dikemut oleh pejuang-pejuang Khilafah Islamiyah. Perkara itu merbahaya dan memeningkan kepada golongan-golongan dajal-munafik.
Pejuang-pejuang Daulah Islamiyah hari ini akan pergi apabila Izrail datang memanggil, tempat mereka akan diganti pula oleh pelapis-pelapis lain, dan perkara itu akan terus berlaku tanpa henti selagi dajal-munafik bermaharajalela. Pada ketika itu umat Islam yang dungu-dungu berada pada posisi mana?
Peperangan memerlukan kecerdikan. Bukan sahaja cerdik dari segi menyusun strategi di lapangan tetapi cerdik dalam menangani situasi semasa yang menguntungkan umat ini. Kamu lebih memahami situasi zaman kamu.







No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Nasihat Lukman Al-Hakim: “Anakku, apabila sesiapa datang kepada kamu dengan aduan bahawa si anu telah mencabut kedua-dua biji matanya dan kamu lihat dengan mata kepala sendiri bahawa kedua-dua biji matanya tercabut, namun janganlah kamu sampai kepada sesuatu kesimpulan sebelum kamu mendengar pihak yang lain. Tidak mustahil orang membuat aduan itulah yang mula-mula mencabut mata orang lain, boleh jadi sebelum kehilangan kedua-dua biji matanya dia telah mencabutkan empat biji mata orang lain.”