NASIHAT LUKMAN HAKIM: "WAHAI ANAKKU, TIADA AMALAN SOLEH TANPA KEYAKINAN DENGAN ALLAH TAALA. SESIAPA YANG MEMPUNYAI KEYAKINAN YANG LEMAH MAKA AMALANNYA JUGA MENJADI CACAT."

Blogger Widgets Blogspot Tutorial

Saturday 4 October 2014

PETER EDWARD KASSIG MELAMBAI-LAMBAI



Peter Edward Kassig yang menjadi pekerja kebajikan Amerika Syarikat melalui pertubuhan SERA - Special Emergency Response and Assistance yang bergiat aktif di Syria terbantut aktiviti kegiatan kebajikannya kerana ditawan oleh pejuang-pejuang Khilafah Islamiyah semasa melakukan kerja-kerja kebajikan untuk membantu golongan-golongan yang dikenal pasti untuk dibantu.

Maklumat tentang beliau hanya diketahui pada hari ini,  3 Oktober, 2014 (Jumaat) setelah ditunjukkan wajahnya oleh pejuang Khilafah Islamiyah yang menawannya.

Mengapakah beliau ditunjukkan?Kerana British mengisytiharkan melalui parlimen negara itu, akan mula melakukan serangan kepada kedudukan wilayah Daulah Islamiyah. 

Apabila ia mengesahkan penyerangan tersebut, maka pejuang-pejuang Daulah Islamiyah seperti memberi isyarat supaya jangan melakukan kedajalan kepada mereka.

Lakukan juga, maka isytiharkan hukuman dijatuhkan kepada tahanan yang sebelum itu telah diperingatkan dan diberitahu melalui pesanan. Pemerintah-pemerintah tidak kesian kepada warganya kerana mereka itu adalah pekerja-pekerja mereka sahaja, jika yang ditawan itu melibatkan darah daging dan golongan berpengaruh, maka akan bersegeralah usaha-usaha pembebasan dilakukan.

Hari ini, Peter Edward Kassig melambai-lambai meminta bantuan diselamatkan nyawanya sebagai mana para jemaah Haji melambai-lambai Hajarul Aswad apabila mereka tidak berkesempatan mengucupnya.

Sesungguhnya lambaian Peter Edward Kassig itu mempunyai banyak makna.

Selamatkan Peter Edward Kissig.


SIRI NAMA                                                   JATUH HUKUM

Peter Edward Kassig, 26                              Standby Disembelih

Alan Henning, 47                                         3 Oktober 2014 (Jumaat)

David Cawthorne Haines, 44                       13 September 2014 (Sabtu)

Steven Joel Sotloff, 31                                 2 September 2014 (Selasa)

James Wright Foley, 41                                17 Ogos 2014 (Sabtu)











No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Nasihat Lukman Al-Hakim: “Anakku, apabila sesiapa datang kepada kamu dengan aduan bahawa si anu telah mencabut kedua-dua biji matanya dan kamu lihat dengan mata kepala sendiri bahawa kedua-dua biji matanya tercabut, namun janganlah kamu sampai kepada sesuatu kesimpulan sebelum kamu mendengar pihak yang lain. Tidak mustahil orang membuat aduan itulah yang mula-mula mencabut mata orang lain, boleh jadi sebelum kehilangan kedua-dua biji matanya dia telah mencabutkan empat biji mata orang lain.”