NASIHAT LUKMAN HAKIM: "WAHAI ANAKKU, TIADA AMALAN SOLEH TANPA KEYAKINAN DENGAN ALLAH TAALA. SESIAPA YANG MEMPUNYAI KEYAKINAN YANG LEMAH MAKA AMALANNYA JUGA MENJADI CACAT."

Blogger Widgets Blogspot Tutorial

Monday 10 August 2015

ABAD KE-21 KEDAJALAN AMERIKA SYARIKAT YANG DIKETAHUI UMUM



Sejarah kedajalan abad ke-21 sedang diimbas oleh CCTV.  Imbasan itu pula bukan sahaja dapat dilihat pada zahirnya tetapi menembusi sehingga ke tulang rangka seperti imbasan x-ray. Barangkali kerana Allah Taala hendak menguji kesyukuran seseorang hamba-Nya, sama ada mensyukuri nikmat-nikmat yang diterima mereka atau membiarkan sahaja nikmat-nikmat itu berlalu kerana alpa, tidak disyukuri. Sebagaimana parti PAS memberi peluang kepada UMNO/BN menikmati kesyukuran itu melalui kolaborasi undang-undang Syariah seperti yang dipersetujui dengan menyelaraskan melalui Jawatankuasa Perunding bersama melaksanakan tugus-tugas tersebut. Tetapi ia tertangguh, jika ia dikhianati bermakna mereka mengkhianati diri mereka sendiri bukannya mengkhianati PAS. Maka terimalah hukuman-hukuman tunai itu kerana mempermain-mainkan Allah sebagaimana golongan dajal yang diketuai oleh Amerika Syarikat, kini sedang menerima hukuman tunai mereka melalui pejuang-pejuang Daulah Islamiyah di wilayah-wilayah Daulah Islamiyah.


Apabila sesuatu ‘hasanah’ ditangguh-tangguhkan dan sengaja dilambat-lambatkan sedang persefahaman telah ditetapkan maka kita akan lihat akibat daripada pengkhianati itu sebagaimana Amerika Syarikat mengkhianati persefahamannya dengan pimpinan Presiden Saddam Hussein. Akhirnya kini Amerika Syarikat meminta-minta simpati daripada pelbagai negara bagi menghadapi pejuang-pejuang Daulah Islamiyah termasuki berkomplot menyorok MH370, kerana menyedut sedut duit-duit amanah bangsa.


Allah s.w.t. berkuasa menetapkan sesuatu perkara. Kini Amerika Syarikat negara kaya manakala  pejuang-pejuang Daulah Islamiyah wilayah-wilayah miskin TETAPI akan bertukar pejuang-pejuang Daulah Islamiyah menjadi wilayah-wilayah kaya dan Amerika Syarikat menjadi negara misikin, berperang sesama sendiri. Maka wajarlah ia dibantu melalui saluran betul, tidak lagi menggunakan menyedut  sedut duit-duit amanah bangsa mendokong mengekalkan kekuasaannya. Sebelum terlambat ada baiknya Amerika Syarikat memohon ampun kepada Allah s.w.t., bertaubat nasuha dan tidak mengulangi mendajal.


Allah Taala akan menunjukkan kebaikan yang dilakukan itu adalah suatu kebaikan dan menunjukkan keburukan itu suatu keburukan.


Terimalah ia sebagai suatu rahmat menepati janji atau suatu tulah memunjiri janji.


Berikut disenaraikan semula gambar-gambar (5 keping sahaja seorang seperti senarai nama dalam petak-petak di bawah) yang pernah bersimpati kepada pesawat MH370 menurut keutamaannya kerana banyak meluahkan pandang yang kritis tentang ilusi-ilusi kehidupan. Terdapat beberapa nama-nama tersayang di bumi bertuah ini, senarai penuh seperti dimaklumkan di bawah ini;


Sambungan









No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Nasihat Lukman Al-Hakim: “Anakku, apabila sesiapa datang kepada kamu dengan aduan bahawa si anu telah mencabut kedua-dua biji matanya dan kamu lihat dengan mata kepala sendiri bahawa kedua-dua biji matanya tercabut, namun janganlah kamu sampai kepada sesuatu kesimpulan sebelum kamu mendengar pihak yang lain. Tidak mustahil orang membuat aduan itulah yang mula-mula mencabut mata orang lain, boleh jadi sebelum kehilangan kedua-dua biji matanya dia telah mencabutkan empat biji mata orang lain.”