NASIHAT LUKMAN HAKIM: "WAHAI ANAKKU, TIADA AMALAN SOLEH TANPA KEYAKINAN DENGAN ALLAH TAALA. SESIAPA YANG MEMPUNYAI KEYAKINAN YANG LEMAH MAKA AMALANNYA JUGA MENJADI CACAT."

Blogger Widgets Blogspot Tutorial

Tuesday 4 August 2015

BAGHDAD, DAMASCUS DALAM CERITA 1,001 MALAM



Baghdad dan Damascus adalah dua nama dalam satu cerita.  Ceritanya panjang dan berliku-liku. Lakaran-lakaran sejarahnya penuh kegemilangan dan hanya dapat dicatatkan di sini sebagai imbasan. Begitu juga peristiwa-peristiwa tragis yang berlaku sepanjang ketamadunannya sehingga hari ini. Bangun dan jatuhnya pemerintahan-pemerintahan yang silih berganti banyak direkodkan oleh pihak Arkib dan catatan yang ringkas didapati di khutubkhanah-khutubkhanah di seluruh dunia dalam bentuk manuskrip dan buku. 

Kehebatan dan kemusnahan tamadunnya hanya difahami oleh mereka yang memahami cerita-cerita benar yang maujud mengkagumkan itu, bukan sahaja kepada mereka yang mendengar ceritanya melalui catatan rekod atau dilafazkan dari mulut ke mulut, disebarkan kisah-kisah kenangan manis dan kisah-kisah duka-nestapanya sehingga anak-anak dan bayi-bayi yang masih dalam kandungan ibu-ibu tersayang pun, dapat merasa mendengarnya segar sepanjang kehidupan. 


Nama-nama itu hebat kerana kegemilangannya akan bersinar bergemerlapan selepas berkurun-kurun lamanya malap akibat komplot kedajalan merudum dan meminggirkan nama-nama mereka. Ia akan memancar-mancar bercahaya apabila pejuang-pejuang Daulah Islamiyah memeluknya sebagaimana Rusia memeluk Crimea yang comel itu. Pada ketika itu Amerika Syarikat, NATO dan sekutu-sekutunya akan ternganga sebagaimana mereka ternganga melihat Rusia memeluk si  Comel.

“Maka kedajalan perlu dilakukan tembak MH17 kerana comel-comel, mari sini!” bisik tegas seorang warga prihatin


Bangkitlah dengan keazaman menjulang namamu

Setiap kebaikan yang dilakukan dengan keazaman yang kuat dan tawakal kepada Allah Taala maka, luah-luah perasaan dan kehidupan mereka akan di dengar sama ada ganjaran-ganjarannya diperolehi  ketika hayat dikandung badan atau selepas memasuki alam baqa. Demikian juga kedajalan melakukan komplot terperosok MH370 dicari-cari di kawasan kosong-kosong. Kesian golongan dungu-dungu  lompong dalam amalan hidup mereka. Jika mereka lambat bertaubat maka wajarlah leher-leher mereka disembelih oleh pejuang-pejuang Daulah Islamiyah sebab itu yang mereka kehendaki.

Hari-hari yang mendatang itu adalah suatu penanda aras tentang  boleh atau tidak, para pejuang-pejuand Daulah Islamiyah mengulangi kejayaan-kejayaan yang silam, mengangkat martabat umat, memusnahkan kesyaitanan, atau/dan mereka lebih cemerlang pada zamannya menghadapi gerombolan kekufuran daripada pelbagai penjuru alam di samping sedang menebas rumput-rumput miang di sekitar mereka. Jika dilihat suasana ketika ini Insya Allah peperangan yang dimulai oleh Amerika Syarikat itu akan membuka lembaran baru mencatatkan cerita-cerita menarik gemilangnya. Barangkali golongan dungu-dungu meraikannya pada angka-angka atau tahun 2020 yang diilusi-ilusikan oleh mereka. Mereka melihat kerana angkanya seimbang sebab itu mereka berfatamorgana dengan angka 2020. Mungkin? Bagaimanapun pejuang-pejuang Daulah Islamiyah tidak akan memberi penangguhan kepada golongan kekufuran yang senentiasa melakukan kefasadan-kefasadan di muka bumi ini. Terimalah ia sebagai imbalan kedajalan.



A054



“Dan orang-orang (Yahudi yang kafir) itupun merancangkan tipu daya (hendak membunuh Nabi Isa), dan Allah pula membalas tipu daya (mereka); dan (ingatlah), Allah sebijak-bijak yang membalas (dan menggagalkan segala jenis) tipu daya.” ( Al-Quran, surah Ali 'Imraan ayat 54)



A075
A076



“Dan apakah yang menghalang kamu (maka kamu) tidak mahu berperang pada jalan Allah (untuk menegakkan agama Islam) dan (untuk menyelamatkan) orang-orang yang tertindas dari kaum lelaki, perempuan dan kanak-kanak, iaitu mereka yang selalu (berdoa dengan) berkata: "Wahai Tuhan kami! Keluarkanlah kami dari negeri (Makkah) ini, yang penduduknya (kaum kafir musyrik) yang zalim, dan jadikanlah bagi kami dari pihakMu seorang pemimpin yang mengawal (keselamatan agama kami), dan jadikanlah bagi kami dari pihakMu seorang pemimpin yang membela kami (dari ancaman musuh)".


Orang-orang yang beriman, berperang pada jalan Allah; dan orang-orang yang kafir pula berperang pada jalan Taghut (Syaitan). Oleh sebab itu, perangilah kamu akan pengikut-pengikut Syaitan itu, kerana sesungguhnya tipu daya Syaitan itu adalah lemah.” ( Al-Quran, surah An Nisaa’ ayat 75-76 )


Baghdad lambang keteguhan pemuda Quraisy bersama pendokong-pendokongnya

Baghdad adalah sebuah nama yang lokasinya terletak ditengah-tengah peta Iraq. Antara dua sungai yang dibarkati. Air sungai tidak pernah susut, kering. Sungai yang menjadi jantung kehidupan masyarakat yang berlindung sepanjang aliran airnya. Moga-moga janji-janji yang benar akan dibenarkan kepada golongan yang meyakini ucapan: ‘Laa Ilaahah Illallah Muhammadur Rasulullah’.

Menurut Presiden Saddam Hussein: ‘Ibu segala peperangan baru bermula’. Sukar untuk ditafsirkan luahan Presiden Saddam Hussein itu sama ada ia terzahir secara spontan atau suatu ilham yang diterimanya menjadi peringatan kepada orang-orang yang beriman. ‘Ibu segala peperangan baru bermula’ itu dimulai oleh Amerika Syarikat, NATO dan sekutu-sekutunya pada 20 Mac 2003. Pada 17 Januari 1991 Amerika Syarikat pertama kalinya menyerang Iraq, ketika tentera Iraq berundur dari Kuwait, walaupun persetujuan pengunduran berperingkat tentera Iraq dilakukan tetapi Amerika Syarikat sombong menyerang curi ketika pengunduran ketenteraan Iraq itu, mengakibatkan ramai tentera Iraq terkorban.

Amerika Syarikat mengulangi lagi peperangan ke atas Iraq dengan mengajak NATO dan sekutu-sekutunya berpakat berperang menentang pejuang-pejuang. Ia memulakan peperangan dengan serangan udara pada 8 Ogos 2014, merai sebulan awal tarikh Amerika Syarikat mengingati menyerang negaranya sendiri dengan komplot kedajalannya, serang World Trade Center (WTC) di New York, kemudian menuduh Al-Qaeda melakukannya.  Menggunakan alasan tersebut menyerang Afghanistan, negara miskin tetapi lokasinya STRATEGIK. Sehingga kini Amerika Syarikat, NATO dan sekutu-sekutunya tidak selesa bernafas di bumi bertuah Afghanistan kerana dibelasah oleh pejuang-pejuang Taliban. Bagaimanakah agak-agaknya Amerika Syarikat dan NATO menghadapi pejuang-pejuang Daulah Islamiyah di medan lapangan? Datanglah kalau nak mampus.

Alasan Amerika Syarikat menyerang Afghanistan kerana melindungi pemimpin Al-Qaeda. Terdahulu ia menyerang bangunannya sendiri WTC dengan menuduh Al-Qaeda melakukannya kemudian melakukan pelbagai sekatan sebelumnya kepada Afghanistan, ia wujudkan sentimen kebencian awam supaya pendapat umum menyokong kedajalan Amerika Syarikat menyerang Afghanistan.

Kini senario yang lapuk itu diulangi lagi oleh Amerika Syarikat dengan penembakan MH17 lalu menuduh pemisah Ukraine menembaknya dengan Buk dan menyalahkan Rusia. Selepas itu Rusia dituduh dengan pelbagai alasan dan dikenakan sekatan-sekatan sebagaimana Afghanistan dikenakan sekatan-sekatan sebelum dibom dan diserang oleh Amerika Syarikat, NATO dan sekutu-sekutunya. Jika Amerika Syarikat berani silalah bom dan seranglah Rusia sebagaimana Amerika Syarikat membom menyerang Afghanistan negara miskin. Amerika Syarikat jangan hanya berani menyerang negara miskin sahaja tetapi bermain silap mata dengan negara-negara kaya. Jangan bersifat pengecut. Jika Amerika Syarikat anak jantan berani seranglah Rusia, Korea Utara dan China. Selepas itu Amerika Syarikat akan melihat perbezaan di antara langit dengan bumi. Dengan pejuang-pejuang Daulah Islamiyah bolehlah bermain jentik-jentik tetapi ingat mereka sedang ‘memanaskan badan’. Jangan ulangi kedajalan ya.

‘Halam ini akan terus mengikuti perkembangan-perkembangan semasa sama ada Amerika Syarikat atau Rusia akan mengadakan kolaborasi yang telus dengan pejuang-pejuang Daulah Islamiyah, atau kedua-duannya sekali dihadapi oleh pejuang-pejuang Daulah Islamiyah dalam peperangan tiga penjuru?’


Kejayaan pejuang Daulah Islamiyah fasa pertama 1435/1436 Hijriah dideklarasikan

Mungkinkah peta-peta Baghdad dan Damascus akan bercantum menjadi satu sebagaimana Crimea bercantum dengan Rusia menjadi satu? Ataukah Baghdad dan Damascus adalah dua nama dalam satu cerita?

Dalam pertembungan antara hendak menegakkan kebenaran dengan berkomplot melakukan kedajalan adalah suatu yang telah dijangkakan. Ia berlaku sepanjang zaman. Konflik berpanjangan; minyak dengan api, langit dengan bumi. Namun pada akhirnya kebenaran akan membunuh kepalsuan walaupun kedajalan mereka memakai topeng, bertopeng dan bertopengkan manusia berperangai dajal.

Walau bagaimanapun, untuk mendapatkan ketulinan besi padu, memerlukan kepanasan yang maksimum daripada besi-besi yang  bermutu sedia ada, sebagaimana kehadiran pejuang-pejuang Daulah Islamiyah menampilkan anak-anak bangsa menjulang makamnya yang sukar ditandingi pada zaman kegemilangan mereka sebagaimana pejuang-pejuang Daulah Islamiyah apabila menangkap/tertangkap sahaja agen-agen  kedajalan nescaya akan dipenggalnya leher-leher mereka mendajal itu. 

Serentatan daripada beberapa peristiwa kini berlaku walaupun kewujudan Daulah Islamiyah baharu setahun jagung, setelah pengisytiharannya pada Ramadan 1435 Hijriah, kini Syawal 1436 Hijriah, tetapi  telah memperlihatkan bahawa platun-platunnya, kompeni-kompeninya terus bergerak daripada pelbagai penjuru arah dan kawasan menuju destinasi yang disasarkan. Jika situasi yang sedia ada berterusan, maka tiada keraguan baginya bahawa pejuang-pejuang Daulah Islamiyah sedang menghitung detik-detik kejayaannya untuk fasa pertama 1435/1436 Hijriah.
.

Baghdad dalam cerita gemilangnya 1,001 malam

Baghdad memiliki cerita-cerita maha hebat, lebih hebat daripada cerita-cerita ketamadunan yang wujud di alam ini kerana ia dibina oleh seorang nabi yang menutupi perutusan para nabi-nabi sepanjang pengutusan mereka. Nabi yang didengar permohonannya oleh makhluk di langit dan makhluk di bumi, lebih hebat daripada pendengaran dan kepatuhan Ahli Kitab Nabi Sulaiman a.s. seorang lelaki alim ketika mematuhi permintaan Nabi Sulaiman a.s. yang dinukilkan dalam al-Quran ketika meminta mengalihkan Istana Ratu Balqis daripada Saba’ di Yaman ke Palestin, dihadirkan di hadapan Nabi Sulaiman a.s. hanya melalui kiraan detik, sekelip mata.

Di Baghdad itu tercatat di sana  cerita seribu satu (1,001) malam yang kisahnya tidak akan ada pada bangsa lain. Ia dijadikan angka 1,001 malam bagi menunjukkan keunikan Baghdad dan memberi isyarat bahawa negara tersebut memiliki pelbagai cerita-cerita kehidupan masyarakat; tentang kepahlawanan, pemerintahan telus, kenangan manis, suka duka kehidupan, bangun dan jatuhnya sesebuah pemerintahan, sebelum dan sesudah pemerintahan-pemerintahan gemilang diingati sepanjang sejarah dan mengingati sejarah silamnya yang agung itu. Dan begitu juga dengan kisah pelayaran Sindbad

Baghdad terkenal kerana ia diasaskan oleh seseorang hamba Allah yang mengingatkan dirinya kepada ajaran-ajaran ‘Nubuaah’, berpaksikan kepada ciri-ciri pemerintahan kenabian. Tidak mendajal, berpakat menyedut sedut duit-duit amanah bangsa,  menokok tambah nilai-nilai harga barangan diserap di dalamnya selepas itu dipalingnya nilai-nilai tambahan diserap itu diluahkan ke dalam saku-saku diselaraskan melalui strategik  perniagaan dalam kurungan saling menang-menang), bersekongkol merudumkan maruah bangsa, membodoh-bodohkan orang ramai dan golongan dungu-dungu dalam pencarian kosong-kosong MH370 terperosok.  Stesen TV satelit Astro tentu senyum apabila dipancar dan dikumandangkan kepadanya perkataan: ‘Kosong-Kosong’ dalam ilusi-ilusi kehidupan. Kesian Astro dalam ilusi kosong-kosong mengiringi pencarian MH370 terperosok kosong-kosong.

Baghdad pula di samping diketuai oleh seseorang yang bertakwa kepada Allah Taala tetapi didokong juga oleh insan-insan cemerlang pada zamannya. Mereka dikenang sepanjang zaman walaupun nama-nama mereka tidak menyerlah dan tidak diketahui tetapi sejarah mencatatkan terdapat golongan-golongan yang mengharapkan Allah Taala tanpa mengharapkan upah, mereka berpaut semata-mata kepada Allah Taala dan tidak takut kepada cercaan orang-orang yang mencerca. Dan pejuang-pejuang Daulah Islamiyah pada ketika ini akan mengulangi kegemilangan moyang-moyang mereka, Insya Allah. Mungkinkah mereka adalah pewaris gerakan para Nabi-Nabi ataukah Amerika Syarikat, NATO  dan sekutu-sekutunya adalah pewaris kepada kedajalan, bersekongkol membuat onar-onar dan makar-makar di muka bumi ini, lalu golongan dungu-dungu ternganga mulut sambil menjuling-julingkan mata mereka? Allahu Akhbar.


Amerika Syarikat mendajal membunuh rakyat sendiri

Amerika Syarikat jangan mengulangi membunuh rakyat sendiri kemudian menuding jari kepada pihak lain. Amerika Syarikat jangan mengajar orang lain merompak kem tentera  dalam tempoh 5 minit selori senjata canggih dilarikan atau/dan Amerika Syarikat mengajar Pengganasan Lahad Datu menembak prajurit negara lalu dicungkil hati salah seorang daripada prajurit negara itu untuk ditunjuk-tunjukkan kepada umum dan golongan dungu-dungu, ketika malamnya ditembak, siangnya diambil gambar seketul hati terdedah di atas lantai jambatan buruk. Hebat dajal. Tolong insaf, jangan mendajal, berubahlah sebelum terlambat. Tolong.

Amerika Syarikat, jangan lakukan meletupkan bom-bom di kem-kem tentera di Amerika Syarikat di beberapa negeri untuk menunjukkan kepada golongan dungu-dungu mempercayai bahawa Amerika Syarikat telah diserang atau/dan menyerang warga sendiri melakukan kedajalan mengulangi kedajalan-kedajalan yang berpanjangan. Biar berpuluh-puluh ribu tentera mati, jika mati hanya beberapa puluh orang sahaja itu belum dianggap Amerika Syarikat melakukan kedajalan. Apabila warga Amerika beratus-ratus ribu orang mati baharu dianggap Amerika Syarikat mendajal.

Desakan-desakan peperangan yang disuarakan oleh golongan kedajalan menggunakan senjata pemusnah besar-besarkan diaktifkan. Waktu itu Amerika Syarikat akan tahu tindak balas yang ia akan terima. Amerika Syarikat tidak merasai bagaimana ia membom Hiroshima dan Nagasaki pada 6 dan 9 Ogos 1945 membunuh ratusan ribu nyawa yang tidak berdosa. Amerika Syarikat inginkah melihat negara dan rakyatnya musnah seperti padang jarak padang tekukur seperti Hiroshima dan Nagasaki di Jepun itu? Ataukah Amerika Syarikat terlupa pesanan dan peringatan:  ‘The Message To Americamemenggal kepala agen-agennya, semuanya sukar diselamatkan? Amerika Syarikat jangan mengulangi kesilapan untuk kali kedua dan terakhir. Membaharui azam menyerang negara sendiri sebagaimana Amerika Syarikat menyerang World Trade Center (WTC) di New Yor pada 11 September 2001. Tolong jangan mengulangi mendajal, ya.


Bersambung   







No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Nasihat Lukman Al-Hakim: “Anakku, apabila sesiapa datang kepada kamu dengan aduan bahawa si anu telah mencabut kedua-dua biji matanya dan kamu lihat dengan mata kepala sendiri bahawa kedua-dua biji matanya tercabut, namun janganlah kamu sampai kepada sesuatu kesimpulan sebelum kamu mendengar pihak yang lain. Tidak mustahil orang membuat aduan itulah yang mula-mula mencabut mata orang lain, boleh jadi sebelum kehilangan kedua-dua biji matanya dia telah mencabutkan empat biji mata orang lain.”