NASIHAT LUKMAN HAKIM: "WAHAI ANAKKU, TIADA AMALAN SOLEH TANPA KEYAKINAN DENGAN ALLAH TAALA. SESIAPA YANG MEMPUNYAI KEYAKINAN YANG LEMAH MAKA AMALANNYA JUGA MENJADI CACAT."

Blogger Widgets Blogspot Tutorial

Friday 7 August 2015

PEPERANGAN MENUJU KEJAYAAN

  

Peperangan apabila meletus maka tiada lagi penghormatan kepada pihak lawan sama ada ia kuat, hebat, kaya, dihormati atau apa juga gelaran diberikan kepadanya. Segalanya lucut tiada bernilai kerana pihak lawan hanya mempunyai satu matlamat iaitu; memusnahkan lawannya. Sebab itu Islam lebih melihat dan menekankan kepada perundingan, persefahaman, perbincangan dan perjanji-perjanjian yang tidak merugikan kedua belah pihak. Jika berlaku ketidak seimbangan perjanjian tersebut, ia adalah adat. Namun asasnya mendokong ikrar telus perjanjian tersebut.

Sejarah mencatatkan bahawa kaum muslimin tidak pernah memulakan persengketaan dalam pertembungannya dengan musuh-musuh yang dengki kepadanya. Sama ada musuh dalam selimut, musuh luar daerah, musuh sesama saudara mara, atau musuh-musuh yang merentas sempadan.

Musuh-musuh itu berhasrat mengeksport fahaman-fahaman kesyirikan dan kesyaitanan mereka kepada penduduk sesebuah negeri. Jika penduduk sesebuah negeri itu dungu-dungu maka mudahlah bagi mereka membelitnya tetapi sebaliknya jika terdapat di sana golongan insan mulia sukar bagi mereka membulinya, sebaliknya akan bertemulah dua ketumbukan tentera antara mempertahankan yang al-haq atau menyebarkan kebatilan. Walau bagaimanapun pada akhir eposidnya al-haq akan memusnahkan kebatilan. Maka Islam tidak pernah memulakan peperangan sama ada pada zaman nabi sehinggalah hari ini. Golongan dajal adalah pemula kepada peperangan dan kedajalan.

Semua pertembungan itu, sama ada  dimulai dengan perangsaraf, saling tuduh menuduh, provokasi, pulau-memulau, pergaduhan, pertempuran dan sehingga kepada peperangan berskala  kecil kemudiaan terbwa-bawa kepada peperangan yang besar. Semua provokatif-provokatif tersebut dimulai oleh golongan kuffar.

Selepas peperangan tahun 1945, pelbagai provokasi dimulai oleh orang-orang kuffar. Mereka bukan sahaja membunuh rakyatnya sendiri kemudian menggunakan alasan-alasan pembunuhan itu menyentap musuh-musuhnya. Menghalalkan dirinya akan perbuatan-perbuatan kedajalannya walaupun perbuatan-perbuatannya itu haram mutlak. Setelah itu bermulalah penghantaran ketenteraan di sempadan-sempadan negeri-negeri yang hendak diserangnya dengan alasan-alasan menguatkuasakan peraturan-peraturan sebelah pihak. Lalu pada waktu yang sama mengadakan sekatan-sekatan, menggunakan pengintipan-pengintipan, pekerja-pekerja pelbagai profesion bagi mendapatkan maklumat-maklumat terkini tentang kekuatan-kekuatan yang dimiliki oleh musuh-musuhnya; kekuatan ketenteraan, ekonomi, logistik, bekalan bantuan, kepakaran dan seterusnya mengalihkan bebanan tanggungjawab dengan mengujudkan musuh di atas musuh-musuh supaya saling bermusuhan di antara mereka; sesebuah negeri dengan negeri kejiranannnya. Pelbagai taktik digunakan untuk melaga-lagakan kedua-dua belah pihak.

Walau bagaimanapun, tipudaya, penipuan dan kelicikan golongan kuffar mudah dihidu oleh orang-orang yang beriman sebagaiman mudahnya menghidu gelagat-gelagat yang melakukan qada hajat sama ada mensuci najis-najisnya menurut aturan istinjak sepatutnya atau mengambil jalan mudah yang penting tidak terhidu aromannya.

Banyak contoh-contoh yang boleh disenaraikan  daripada gelagat-gelagat golongan kuffar itu sehingga kepada sesuatu  permusuhan itu dimulakan oleh mereka dan diakhiri oleh mereka juga. Islam lebih bersikap tolak-ansur, mendamai,  mempertahan hak-haknya dan hak-hak orang lain, dan menggunakan segala keupayaannya untuk menuntut semula barang-barangnya yang telah tercicir. Maka jangan berprasangka busuk jika ilusi-ilusi kedajalan golongan kuffar dan sekutu-sekutunya dengan mudah dimusnahkan oleh pejuang-pejuang Daulah Islamiyah kerana mereka adalah singa-singa terpimpin  yang boleh digerakkan serta merta, hanya memberi arahan sahaja.

1. Amerika Syarikat bertopengkan Arab Saudi menyerang Yaman pada 26 Mac 2015 kerana mengingati; melihat dan  terngian-ngian di telinga, kedutaannya dipecah masuk oleh orang awam Yaman yang berakhir lambang kedaulatannya hancur lebur. Ia menyerang Yaman tanpa pengisytiharan peperangan. Dalam tempoh yang sama Amerika Syarikat memperketatkan pergerakan dan sekatan kepada kapal-kapal yang belayar di Laut Arab, Teluk Aden dan Laut Merah. Amerika Syarikat mempergunakan sumber-sumber perisikannya bagi memudahkan pesawat-pesawatnya membom sasaran-sasaran di Yaman pada waktu malam.

2. Dalam peperangan Iraq 3, Amerika Syarikat mengisytiharkan peperangan bagi pihaknya dengan menyerang sasaran-sasaran para pejuang-pejuang Daulah Islamiyah di pelbagai wilayah dan medan pertempuran. Amerika Syarikat memulakan serangan udaranya pada 8 Ogos 2014 (Jumaat),Kota Erbil, maka jangan menyesal kerana peperangan dimulai oleh Amerika Syarikat pengisytiharan sebelah pihak dengan menyerang dari wilayah-wilayah yang jauh. Jika pejuang-pejuang bertindak balas nanti maka anggaplah itu sebagai percubaan-percubaan kecil daripada siri-siri serangan yang lebih besar pada masa akan datang.

3. Amerika Syarikat melalui proksinya Israel menyerang Gaza dengan alasan tiga remaja warga Israel telah dibunuh. Siapa pembunuhnya tidak didedahkan oleh Israel tetapi berdasarkan alasan tersebut Isreal menyerang penempatan-penempatan awam Palestin termasuk mengebom sekolah, kebun-kebun sayur, perumahan awam termasuk di bomnya tandas yang dipenuhi tahi. Itulah sikap Amerika/Israel terhadap musuh-musuh tetapi nantikan ilusi-ilusi kedajalan itu ia akan datang. Tunggu. Peperangan tersebut berakhir apabila ramai tentera Israel mati kerana kena serang hendap oleh pejuang-pejuang Hamas.  Israel memulakan peperangan, Israel juga menamatkannya..

4. Peperangan Iraq 2 dan peperangan Iraq 1, pada 20 Mac 2003 dan 17 Januari 1991. Peprangan Iraq 1 berlaku selepas Iraq merempuh Kuwait, menawanya pada 2 Ogos, 1990. Perang Iraq 2 Amerika syarikat menyerang Iraq setelah melalui sekatan, pelbagai agen-agen pengintipan memasuki Iraq termasuki melalui pintu-pintu PBB menyiasat kekuatan dan potensi Iraq. Ia mengambil masa 12 tahun untuk melumpuhkan potensi Iraq dengan pelbagai provokasi berlaku. Amerika Syarikat memulakannya tanpa mengisytiharkan peperangan tersebut. Selepas ia menggugurkan bom-bom berkuasa tinggi di penempatan-penempatan awam dengan sombongnya baharu ia mengisytiharkan peperangan yang dicipta oleh Amerika Syarikat sendiri. Sesungguhnya sumpahan-sumpahan mereka yang terkorban yang dipaksakan oleh Amerika Syarikat itu kini sedang mencari-cari nyawa-nyawa tentera Amerika Syarikat yang jika mereka berada di wilayah-wuiilayah Daulah Islamiyah, dipenggalnya leher-leher golongan dajal itu. Terimalah ia sebagai korban di wilayah-wilayah yang dipenuhi barakah itu.

5. Amerika Syarikat memulakan  peperangan  di  Afghanistan dengan menggunakan modus operandi membunuh rakyatnya terlebih dahulu dengan menyerang bangunan WTC Washington DC pada 11 September 2001. Dengan menggunakan alasan tersebut ia menyerang Afghanistan sebuah negara miskin. Amerika Syarikat juga memberi kata dua kepada sekutu-sekutunya dan masyarakat antarabangsa sama ada mengikutnya atau menentangnya. Sehingga kini Amerika Syarikat sukar menunduk lemahkan rakyat Afghanistan. Tenteranya pula membina kubu-kubu pertahanan di atas-atas puncak gunung atau di kawasan tanah lapang yang sukar bagi pejuang-pejuang Taliban sampai di sana kerana jaraknya beratus-ratus batu. Walau bagaimanapun, pejuang-pejuang Daulah Islamiyah sedang melambai-lambai tentera Amerika Syarikat.

Peperangan yang dipaksakan oleh Amerika Syarikat kepada pejuang-pejuang Daulah Islamiyah boleh mengubah gelagat-gelagat Amerika Syarikat dan sekutu-sekutunya. Sekutu-sekutunya dilihat banyak menyumbang idea dan aset-aset untuk digunakan menghadapi pejuang-pejuang tegar itu. Amerika Syarikat akan terkepong oleh ilusi-ilusi kedajalannya jika masih mengekalkan polisi-polisi kedajalannya untuk memerangkap orang lain. Termasuklah menggunakan kepakaran-kepakaran umat Islam, aset-asetnya, khazanah-khazanahnya, tenaga-tenagan manusianya, potensi-potensi mereka dan mengabur kabur cerita-cerita sebenarnya dengan lakunan-lakunan yang menyakinkan khalayak-khalayaknya dan akhirnya memerangkap mereka bersama-sama dengannya dengan berkongsi sumber dan penderitaan.  Di hadapan Amerika Syarikat seperti menderita, tetapi di belakang tabir ia sebenarnya berpoya-poya meraikan kemusnahannya. Ia pergunakan semua sumber-sumber bagi menghadapi pejuang-pejuang yang dirahmati itu.

Orang-orang yang beriman memahami modus operandi Amerika Syarikat tetapi golongan dungu-dungu masih terpinga-pinga kesan daripada memakan makanan yang diharamkan baginya untuk memakannya.

Hari ini, perulangan-perulangan peristiwa kedajalan  golongan kuffar itu melakar sejarahnya tersendiri. Corak, bentuk dan gayanya berbeza-beza daripada golongan kuffar sepanjang kehidupan kerana zamannya berbeza menurut perubahan-perubahan teknologinya. Namun fiilnya sama menuruti orang-orang Yahudi yang dimurkai dan mereka yang sesat sepanjang saat sehingga hari kiamat.


Beruntunglah mereka yang memahami perubahan-perubahan zamannya.






No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Nasihat Lukman Al-Hakim: “Anakku, apabila sesiapa datang kepada kamu dengan aduan bahawa si anu telah mencabut kedua-dua biji matanya dan kamu lihat dengan mata kepala sendiri bahawa kedua-dua biji matanya tercabut, namun janganlah kamu sampai kepada sesuatu kesimpulan sebelum kamu mendengar pihak yang lain. Tidak mustahil orang membuat aduan itulah yang mula-mula mencabut mata orang lain, boleh jadi sebelum kehilangan kedua-dua biji matanya dia telah mencabutkan empat biji mata orang lain.”