NASIHAT LUKMAN HAKIM: "WAHAI ANAKKU, TIADA AMALAN SOLEH TANPA KEYAKINAN DENGAN ALLAH TAALA. SESIAPA YANG MEMPUNYAI KEYAKINAN YANG LEMAH MAKA AMALANNYA JUGA MENJADI CACAT."

Blogger Widgets Blogspot Tutorial

Thursday 25 December 2014

JORDAN ISYTIHAR PERANG TERSIRAT



JORDAN ISYTIHAR PERANG TERSIRAT
Jordan tidak pernah mengisytiharkan peperangan dengan pejuang-pejuang Daulah Islamiyah sama ada tersurat atau tersirat. Apabila sebuah pesawat tempur ditembak oleh pejuang-pejuang Daulah Islamiyah dan pilot pesawat pula telah menyelamatkan diri dengan terjun menggunakan payung terjunnya, kemudian pilot itu dapat ditawan oleh para pejuang. Setelah disemak dokumentasinya di dapati pilot itu seorang tentera Jordan.

Jika sebelum ini, Jordan mengambil jalan tengah tidak memihak sama ada kepada penceroboh Amerika Syarikat atau pejuang-pejuang Daulah Islamiyah. 

Dengan tertangkapnya pilot Jordan itu menjelaskan paksi yang diikuti oleh Jordan.

Ada dua situasi apabila tentera Jordan menjalankan misi menggempur memasuki wilayah Daulah Islamiyah, iaitu; pertama menjelaskan kepada pejuang-pejuang Daulah Islamiyah bahawa tenterannya terbabas merentas sempadan wilayah Daulah Islamiyah atau kedua sebagai isyarat menjemput pejuang-pejuang Daulah Islamiyah memasuki Jordan bagi memudahkan melangkah setapak demi setapak atau membaiah kepada Abu Bakar Al-Baghdadi, Khilafah Daulah Islamiyah. Ia jug isyarat melambai-lambai.

Apabila isyarat Jordan itu difahami, maka nampaknya para pejuang Daulah Islamiyah mendapat kebenaran lampu hijau untuk meneroka tanah-tanah Jordan setelah menguasai wilayah Iraq dan Syria.

Suatu keistimewaan yang dimiliki oleh pejuang-pejuang Daulah Islamiyah itu, mereka tidak perlu mengadakan provokasi di Jordan kerana laluan ke sana telah dibuka oleh Jordan sendiri. Maka benarlah istilah peperangan tanpa pengisytiharan itu telah diimplimentasikan oleh Jordan kepada pejuang-pejuang Daulah Islamiyah.

Orang-orang bertawakal kepada Allah s.w.t. rezekinya tidak pernah putus-putus bahkan mencurah-curah tanpa disangka-sangka.














No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Nasihat Lukman Al-Hakim: “Anakku, apabila sesiapa datang kepada kamu dengan aduan bahawa si anu telah mencabut kedua-dua biji matanya dan kamu lihat dengan mata kepala sendiri bahawa kedua-dua biji matanya tercabut, namun janganlah kamu sampai kepada sesuatu kesimpulan sebelum kamu mendengar pihak yang lain. Tidak mustahil orang membuat aduan itulah yang mula-mula mencabut mata orang lain, boleh jadi sebelum kehilangan kedua-dua biji matanya dia telah mencabutkan empat biji mata orang lain.”