NASIHAT LUKMAN HAKIM: "WAHAI ANAKKU, TIADA AMALAN SOLEH TANPA KEYAKINAN DENGAN ALLAH TAALA. SESIAPA YANG MEMPUNYAI KEYAKINAN YANG LEMAH MAKA AMALANNYA JUGA MENJADI CACAT."

Blogger Widgets Blogspot Tutorial

Wednesday 24 December 2014

MH370 DAN PENGGANAS AUSTRALIA



Australia adalah negara yang jauh-jauh dari KLIA bermulanya penyorokan MH370. Ia memeluk Lautan Hindi.  Telah dikejutkan dengan drama di Kafe Chocolate Lindt yang diberitahu membunuh 2 orang pengunjungnya dan seorang suspek. Pengganasnya mati, pihak Polis pula telah menghamburkan berpuluh-puluh peluru dimuntahkan kearah Kafe Chocolate Lindt semasa penyerbuaan ketika melakukan penyelamatan dan pembebasan pengunjung-pengunjung Kafe Chocolate Lindt yang ditawan oleh pengganas Australia.

Hebatnya pengganas itu, ia selamat untuk pengunjung Kafe Chocolate Lindt hanya melibatkan 3 orang ditembak mati. Siapakah dajal menembaknya? Lain-lain pengunjung lari lintang pukang ketika pintu café terbuka yang ditayangkan berdurai bebarapa minit itu. Hebat pengganas Australia.

Situasi yang krtitikal semasa berlaku penggempuran merempuh masuk telah menjadikan individu-individu yang terperangkap dalam tragedi tersebut terasa fobia dan lari lintang-pukang menyelamatakan diri apabila pintu Kafe Chocolate Lindt ternganga.

Suatu yang menarik dalam drama di Kafe Chocolate Lindt itu, terpampang ditingkap kafé itu dinaikkan kain pemidang dengan tulisan khat Arab bertulisan kalimah thaibah, Laa Ilaha Ilallah, maksudnya: ‘Tiada tuhan yang disembah kecuali Allah’. Suatu kalimah yang mengisbatkan dan menafikan isme-isme lain kecuali Allah s.w.t. orang-orang kafir wajib belajar makna kalimah tersebut. Kalimah thaibah itu menunjukkan bahawa mereka yang berada di dalam Kafe Chocolate Lindt itu selamat, sejahtera. Kain pemidang itu tidak lama dipampangkan sebagai isyarat tentang kehebatan kalimah tersebut. Pelaku memasang kain pemidang itu kelihatan dari celah-celah cermin tingkap berjalan mundar-mandir seperti tidak berlaku sesuatu yang menggemparkan di kafé itu.

Sepatutnya kain pemidang yang ditunjukkan di pampang ditingkat sebelah dalam dan dipegang kedua-dua penjurunya oleh individu tertentu sewajarnya diikat supaya kekal kain pemidang itu terpampang sehinggalah drama tebusan berakhir supaya terpahat dalam akal, perasan dan mengalir dalan saluran darah terasa denyutannya supaya ia kekal abadi dalam sanubari. Tetapi ia tidak berlaku seperti itu.

Apabila drama di Kafe Chocolate Lindt itu berlaku dengan jaraknya beribu-ribu batu dari KLIA, tetapi dengan segera dapat dipancarkan tragedi itu kerana semua teknologi diaktifkan, termasuk satelit milik Amerika Syarikat. Namun dalam tragedi MH370, semua teknologi yang dimiliki termasuk satelit milik Amerika Syarikat lumpuh. Cerpihan-cerpihan MH370 tidak ditemui kerana Lautan Hindi jauh-jauh dari KLIA tetapi dekat-dekat dengan Australia.

Budak-budak sekolah rendah bertanya sama ada drama di Kafe Chocolate Lindt Australia itu ada kaitan dengan tragedi MH370 yang disorok itu?

Jika ada kaitan, kenapakah drama di Kafe Chocolate Lindt itu dapat dimuktamadkan dengan segera tetapi tragedi MH370 masih disorok?

Jika tidak ada kaitan, kenapakah antara drama di Café Landt itu dengan tragedi penyorokan MH370, telah berakhir tetapi targedi penyorokan MH370 lambat diselesaikan? Dengan istilah lain lambat dimuktamadkan. Kenapa?

Budak-budak sekolah rendah memberi  dua pandangan seperti berikut:-

1. Drama di Kafe Chocolate Lindt itu adalah angkara perbuatan pengganas-pengganas Australia. Dua orang pengunjung ditembak mati dan seorang suspek pengganas turut terkorban.

2. Tragedi penyorokan MH370 itu adalah angkara komplot dajal dan jin-jin Lautan Hindi.

------------------

Krisis tebusan di Sydney

SYDNEY: Seorang lelaki bersenjata menahan beberapa tebusan di Sydney, Australia namun belum disahkan jika ada kaitan dengan kegiatan pengganas.

“Saya sahkan seorang penjenayah bersenjata api sedang menahan beberapa orang di kawasan Martin Place,” kata Pesuruhjaya Polis New South Wales, Andrew Scipione dalam sidang media hari ini.

Katanya lagi masih belum ada komunikasi dengan suspek terbabit.

Martin Place yang terletak di pusat daerah perniagaan terpaksa dikosongkan manakala polis mengerumuni Kafe Chocolate Lindt di mana kelihatan beberapa tebusan memegang bendera hitam tertera tulisan arab berwarna putih dipercayai dua kalimah syahadah.

“Kami belum sahkan jika ini ada kaitan dengan aktiviti keganasan dan kami akan berusaha sedaya-upaya untuk memastikan insiden ini dapat diselesaikan dengan aman,” tegas Scipione. – AFP









No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Nasihat Lukman Al-Hakim: “Anakku, apabila sesiapa datang kepada kamu dengan aduan bahawa si anu telah mencabut kedua-dua biji matanya dan kamu lihat dengan mata kepala sendiri bahawa kedua-dua biji matanya tercabut, namun janganlah kamu sampai kepada sesuatu kesimpulan sebelum kamu mendengar pihak yang lain. Tidak mustahil orang membuat aduan itulah yang mula-mula mencabut mata orang lain, boleh jadi sebelum kehilangan kedua-dua biji matanya dia telah mencabutkan empat biji mata orang lain.”