NASIHAT LUKMAN HAKIM: "WAHAI ANAKKU, TIADA AMALAN SOLEH TANPA KEYAKINAN DENGAN ALLAH TAALA. SESIAPA YANG MEMPUNYAI KEYAKINAN YANG LEMAH MAKA AMALANNYA JUGA MENJADI CACAT."

Blogger Widgets Blogspot Tutorial

Thursday 18 December 2014

LATIHAN BENAR




LATIHAN BENAR
Semasa penggambilan rekrut baru oleh perintah Nouri al-Maliki, mantan Perdana Menteri Iraq, pelatih-pelatih yang baru mendaftarkan diri berlatih untuk ketahanan diri dibekalkan dengan senjata AK47 jenis mainan. Atau senjata yang diperbuat daripada kayu kemudian dicat menyerupai senjata AK47, sama ada latihan olok-olok yang dilakukan ketika itu bertepatan dengan tempoh rakaman terkini atau rakaman itu telah dilakukan sebelum kemunculan pejuang-pejuang Daulah Islamiyah yang menggemparkan seluruh alam.

Manakala kanak-kanak sekolah pejuang-pejuang Daulah Islamiyah melatih kanak-kanak sekolah mereka menggunakan senjata AK47 dibekalkan dengan senjata yang baru dan berisi peluru hidup.

Kesan daripada latihan; antara pelatih-pelatih rekrut baru tentera Iraq yang dirakamkan itu dengan kanak-kanak sekolah pejuang-pejuang Daulah Islamiyah amat jauh bezanya antara langit dengan bumi.

Jika dibuat perbandingan, pelatih-pelatih yang direkrut itu akan turun kelapangan untuk bertempur selepas tamat latihan, dilatih menggunakan senjata tersebut lebih tepat dengan istilah: senjata mainan, walaupun dalam bentuk latihan olok-olok, manakala kanak-kanak sekolah pejuang-pejuang Daulah Islamiyah dilatih menggunakan senjata sebenar walaupun dilatih sebenarnya.

Maka benarlah ramalan, bahawa Iraq dan Syria dapat ditakluki oleh pejuang-pejuang Daulah Islamiyah kerana latihan benar.

Dan benar juga jika negara-negara pengeluar minyak, negara-negara teluk ditakluki oleh pejuang-pejuang Daulah Islamiyah kerana mereka bersekongkol dengan dajal menjadikan harga minyak merudum tanpa sekatan.

Ia akan hanya dipulihkan jika terdapat negara dungu-dungu diisytiharkan sebagai muflis atau setelah agendanya tercapai.

Berjayalah orang cerdik, merudumlah golongan dungu.






No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Nasihat Lukman Al-Hakim: “Anakku, apabila sesiapa datang kepada kamu dengan aduan bahawa si anu telah mencabut kedua-dua biji matanya dan kamu lihat dengan mata kepala sendiri bahawa kedua-dua biji matanya tercabut, namun janganlah kamu sampai kepada sesuatu kesimpulan sebelum kamu mendengar pihak yang lain. Tidak mustahil orang membuat aduan itulah yang mula-mula mencabut mata orang lain, boleh jadi sebelum kehilangan kedua-dua biji matanya dia telah mencabutkan empat biji mata orang lain.”