NASIHAT LUKMAN HAKIM: "WAHAI ANAKKU, TIADA AMALAN SOLEH TANPA KEYAKINAN DENGAN ALLAH TAALA. SESIAPA YANG MEMPUNYAI KEYAKINAN YANG LEMAH MAKA AMALANNYA JUGA MENJADI CACAT."

Blogger Widgets Blogspot Tutorial

Wednesday 11 February 2015

DAJAL-DAJAL MENZAHIRKAN PERKARA GHAIB



Semasa Nabi Muhammad s.a.w. masih hidup, terdapat individu-individu yang mendajal. Menggunakan syaitan-syaitan dan jin-jin sebagai sekutu-sekutunya, selepas kewafatan Baginda s.a.w. perlakuan dajal-dajal itu berterusan mengikut jejak dajal terdahulu. 

Manakala Amerika Syarikat menggunakan golongan dungu-dungu sebagai sekutu-sekutunya yang akhirnya apabila mereka ditangkap tiada ampunan bagimu. Amerika Syarikat tidak membantu pembebasan mereka. Mereka bukan sahaja menjadi sekutu-sekutu tetapi pada satu peringkat menjadi penampan-penampannya seperti yang berlaku di Kobane di selatan Syria. 


Akhirnya pertempuran hebat meletus di sana antara pejuang-pejuang Daulah Islamiyah berhadapan dengan tentera-tentera sekutu yang diketuai oleh Amerika Syarikat. Kobane bukan sahaja diasak oleh tentera bersekutu di daratan tetapi digunakan semua peralatan canggih milik Amerika Syarikat dan sekutu-sekutunya; pelbagai satelit, peluru berpandu, pesawat pejuang, pesawat pengebom, derun, helikopter dan artelari. Sehingga kini pertempuran hebat berlaku di sana.

Senario yang berlanjutan di wilayah Daulah Islamiyah itu memberi petunjuk bahawa sama ada Amerika Syarikat memang gagah atau pejuang-pejuang Daulah Islamiyah akan melumpuhkan Amerika Syarikat sebagaimana lumpuhnya pencarian MH370. Jika Amerika Syarikat boleh mengalahkan pejuang-pejuang Daulah Islamiyah, ia boleh mengawal Asia Barat sebaliknya jika Amerika Syarikat dapat disembelih di wilayah Daulah Islamiyah memberi petunjuk bahawa kegagahan Amerika Syarikat mulai merosot sebagaimana warga emas yang berumur 70 tahun akan mula menyusut tenaganya sehinggalah ia mati. Maka usia Amerika Syarikat dikira, bermula pada tahun 1945 tamatnya peperangan antara Kuasa Sekutu dengan Kuasa Paksi. Pada ketika itu sehingga kini Amerika Syarikat memulas-mulas telinga-telinga musuh-musuhnya termasuk Jerman, Itali dan Jepun. Kini mereka bersekutu dengannya. Semuanya terduduk tunduk.

Walau bagaimanapun pejuang-pejuang Daulah Islamiyah meneruskan tebasan mereka dipelbagai arah dan kawasan yang banyak onak duri bagi memudahkan pembangunan-pembangunan pada masa hadapan untuk anak cucu yang gemilang. Merek pula akan menyentap kelibat-kelibat agen-agen tentera bersekutu jika terhidu oleh para pejuang-pejuang.

Amerika Syarikat pernah diperingatkan bahawa ia tidak akan memenangi peperangan di wilayah Daulah Islamiyah. Ia akan mengulangi kekalahan demi kekalahan. Tetapi Amerika Syarikat tidak mahu memahaminya. Amerika Syarikat berhadapan dengan singa-singa tidur tetapi dikejutkannya. Mereka menjadi marah, maka terimalah akibatnya. Jika silap langkah Amerika Syarikat akan keseorangan nanti berhadapan dengan musuh-musuhnya yang ramai dari Eropah ke Timur Tengah hinggalah ke Asia. Semua orang hendak hidup tetapi Amerika Syarikat membunuh orang-orang yang tidak berdosa.

Harith ad-Damsyiki yang bersuara dari Syria pada zaman Abdul Malik bin Marwan telah mendakwa menjadi nabi. Apabila ditangkap ia dapat melepaskan diri kerana dajal-dajal membantunya melepaskan ikatan-ikatan dikakinya dan tubuhnya pula dapat menahan senjata dari menembusi badannya. Kehebatan Harith juga apabila dipegangnya sebiji batu menyapunya maka bertasbih batu tersebut. Ia juga melihat manusia berjalan kaki dan menunggang kuda di udara dan menyatakan bahawa kuda-kuda itu adalah para malaikat, sedangkan kuda-kuda itu adalah jin-jin. Apabila pejuang-pejuang Islam hendak menangkap dan membunuhnya ia dapat mengelak. Pada satu peringkat seorang pemanah telah memanahnya dengan tepat tetapi tidak menembusi tubuhnya. Lalu berkatalah Abdul Malik bin Marwan:

Kamu tidak membaca Bismillah.”

Lalu pemanah itu memanahnya sekali lagi dengan membaca Bismillah. Maka tepat mengenai tubuh Harith Ad-Damsyiki dan membunuhnya.

Al-Aswad Al-Anasi telah mendakwa menjadi nabi dan ia pula mempunyai syaitan-syaitan untuk mengintip-intip perkara-perkara dibelakang tabir. Apabila pejuang-pejuang Islam memeranginya ada dari kalangan mereka khuatir tentang aksi-aksi mereka dimaklumkan kepada Al-Aswad. Maka pertolongan datang, isteri Al-Aswad apabila mengetahui tentang kedajalan suaminya maka memudahkan Al-Aswad dibunuh oleh mereka kerana berkelakuan dajal.

Musalmah bin Kazzab juga mempunyai pengikut-pengikut dari kalangan dajal-dajal dan syaitan-syaitan untuk menghantar isyarat-isyarat menolongnya melakukan kedajalan tetapi akhirnya ia juga dibunuh akibat ilusi-ilusi yang diciptanya.

Demikian juga yang berlaku kepada Abu Hurairah r.a. apabila diamanah oleh Rasulullah s.a.w. menjaga harta zakat disebabkan kekerapan hilangnya harta-harta zakat di dalam penyimpanannya kerana tangan-tangan syaitan-syaitan mencuri harta-harta zakat itu malam demi malam. Pada malam pertama pencuri dapat ditangkap. Ia dilepaskan kerana kerana ia berjanji tidak mengulangi kedajalannya lagi. Apabila tertangkap lagi maka dilepaskan setelah mohon pelepasan. Apabila Nabi s.a.w. bertanyakan tentang suasana harta zakat, maka Abu Hurairah r.a. menyatakan bahawa ia telah menangkap syaitan dan melepaskannya kerana ia berjanji tidak akan kembali lagi. Nabi s.a.w. bersabda bahawa syaitan itu akan datang kembali.

Nabi s.a.w. bersabda:

Dia telah membohongimu, dia akan kembali.”

Pada kali ketiga Nabi s.a.w. bersabda:

Apabila kamu mendatangi tempat tidurmu maka bacalah ayat kursi maka Allah s.w.t. akan melindungimu dan syaitan tidak akan menghampiri kamu sehinggi ke pagi.”

Kemudian dari itu Abu Hurairah r.a. pun berkata kepada Nabi s.a.w.:

Benar kata tuan dan ia pendusta.”

Nabi s.a.w. telah memberitahunya bahawa tawanan tersebut adalah syaitan.



  


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Nasihat Lukman Al-Hakim: “Anakku, apabila sesiapa datang kepada kamu dengan aduan bahawa si anu telah mencabut kedua-dua biji matanya dan kamu lihat dengan mata kepala sendiri bahawa kedua-dua biji matanya tercabut, namun janganlah kamu sampai kepada sesuatu kesimpulan sebelum kamu mendengar pihak yang lain. Tidak mustahil orang membuat aduan itulah yang mula-mula mencabut mata orang lain, boleh jadi sebelum kehilangan kedua-dua biji matanya dia telah mencabutkan empat biji mata orang lain.”