NASIHAT LUKMAN HAKIM: "WAHAI ANAKKU, TIADA AMALAN SOLEH TANPA KEYAKINAN DENGAN ALLAH TAALA. SESIAPA YANG MEMPUNYAI KEYAKINAN YANG LEMAH MAKA AMALANNYA JUGA MENJADI CACAT."

Blogger Widgets Blogspot Tutorial

Thursday 12 February 2015

PENCEROBOH SIMPATI DENGAN AGEN-AGENNYA



Siri-siri penyembelihan oleh pejuang-pejuang Daulah Islamiyah boleh dihitung dengan jari, tidak sedahsyat pengeboman-pengeboman yang diketuai oleh Amerika Syarikat dalam misi-misi merompak harta pribumi dan menakut-nakutkan orang awam dengan menggugurkan bom-bom bertan-tan ketika kanak-kanak tidur dan ibu-ibu sedang menyusukan bayi-bayi mereka. Manakala orang yang masih hidup dihalau dari kampong halaman mereka. Amerika Syarikat memiliki persenjataan yang canggih dan terkedepan berbanding dengan persenjataan negara-negara miskin dan kekurangan teknologi. 

Amerika Syarikat bolehlah menggunakan persenjataannya itu untuk mengganas di mana-mana yang ia suka tetapi ingat bahawa buka semua kawasan yang ia boleh menjayakan misi-misinya.

Ketika ini Amerika Syarikat gagal di Ukraine, gagal menundukkan Rusia, gagal menundukkan China, gagal menekan Korea Utara, gagal mendamaikan Libya, gagal membantu kerajaan Yaman, gagal di Afghanistan, gagal di Palestin dan Amerika Syarikat juga akan gagal di wilayah Daulah Islamiyah. 

Di wilayah Daulah Islamiyah, Amerika Syarikat terpaksa membawa konco-konconya dan agen-agennya berselindung dari asakan pejuang-pejuang, akhirnya Amerika Syarikat akan gagal sampai bila-bila jika ia tidak mengubah polisi-polisi dasar luarnya untuk tidak campur tangan di negara-negara yang tidak menyerang negaranya. 

Tetapi jangan buat lakunan menyerang negara sendiri kemudian menuduh negara lain. Tolong jangan buat ya, filem-filem itu sudah tidak relevan era milienium.

Negara-negara miskin juga mempunyai misi-misi mereka bezanya mereka bertindak setelah diberi peringatan dan amaran tetapi anasir-anasir yang diberi peringatan dan amaran itu tidak mendengarnya kerana yang disentap itu bukan VVIP atau sanak saudara yang disayangi. VVIP pula licik mengelak, mempunyai penampan dungu-dungu daripada kawasan-kawasan yang berisiko tinggi tetapi sukar untuk ditetapkan keadaan-keadaan semasa yang mereka lalui. Silap langkah padah akibatnya.

Beberapa ucapan-ucapan simpati berkaitan agen-agen yang ditangkap kemudian setelah melalui proses tapisan dan tempohnya pula lama maka diperingatkan kepada negara warga yang ditangkap itu tentang warganya yang akan menjalani hukuman. Memandangkan negara-negara yang terlibat tidak proaktif dengan warga mereka maka secara teorinya negara-negara terlibat mengesahkan bahawa warga mereka itu jika hendak dihukum, maka hukumlah ia. Tiada rundingan langsung.

Setelah melalui proses pemeriksaan kesihatan dan pengesahan, jatuh hukum pun ditetapkan. Putuslah kepalanya kerana hukuman tersebut adalah sebaik-baik hukuman berbanding dengan hukuman renjatan elektrik sampai mati, bakar hidup-hidup sampai mati, tanam hidup-hidup sampai mati, tembak hidup-hidup sampai mati, gantung sampai mati, tenggelamkan dalam air sampai mati atau biarkan kebuluran dan kesakitan sampai mati. 

Semua hukuman-hukuman itu kecuali penggal leher amat menyeksakan. Itulah hukuman-hukum yang layak baginya kerana bersekutu dan bersekongkol dengan Amerika Syarikat membunuh manusia tidak berdosa.

Selepas jatuh hukum, maka bersuara golongan pepet dan/atau golongan puppet tentang keganasan yang dilakukan kerana melakukan hukuman mati. Tetapi sebelum jatuh hukum, mereka tidak berusaha membebaskan agen-agen mereka. Mereka lepas tangan. Enggan bertanggungjawab dan membiarkan sahaja agen-agen itu dibunuh tanpa pembelaan yang boleh dirunding terus. 

Mereka biarkan sahaja supaya umum akan memandang bahawa mereka adalah baik, amanah, tidak mendajal dan yang menjatuhkan hukuman itu pengganas, kejam dan jahat. Ia juga supaya rahsia-rahsia dajal mereka tertutup. Psikologi mantap.

Apabila golongan-golongan yang tidak prihatin dengan agen-agen mereka tetapi bersimpati selepas jatuh hukum, itu adalah sifatnya hepokrit, munafik berpura-pura. Tidak serius. Pemimpin-pemimpin seperti itu tidak boleh dipegang janjinya sama seperti yang dialami oleh sirul Azhar Umar dan Azilah Hadri. Apabila jatuh hukum kepada mereka, tiada sesiapa yang bersimpati berbanding dengan Abdul Razak Baginda terpampang gambar wajahnya dicetak pada baju berwarna hitam dipakai oleh keluarganya dan rakan-taulan walaupun bilangan mereka yang memakai baju itu boleh dihitung dengan jari tetapi sekurang-kurangnya ada penggerak-penggeraknya.

Apa guna ada duit banyak kalau sukar dimanfaatkan? Dikemut sekemut-kemutnya. Nak bawa masuk dalam kubur! Manfaatkan. Tetapi apabila bapa atau ibu yang mengarahkan mereka melakukan pembunuhan kepada gadis Mongol itu lepas tangan, cuci tangan tidak proaktif kepada agen-agen mereka. Nasib baik politik negara ini proaktif, maka adalah hamba-hamba yang meloloskannya melancong ke Australia. Manakala seorang itu pula tergantung-gantung kaku keputusannya kesan daripada peristiwa-peristiwa yang berlaku. Jika politik negara ini tidak proaktif maka selamat tinggallah duniaku atau 'bye-bye' mereka itu.

Manusia merancang mendajal tetapi perancangan Allah s.w.t. lagi hebat untuk kebaikan manusia.











No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Nasihat Lukman Al-Hakim: “Anakku, apabila sesiapa datang kepada kamu dengan aduan bahawa si anu telah mencabut kedua-dua biji matanya dan kamu lihat dengan mata kepala sendiri bahawa kedua-dua biji matanya tercabut, namun janganlah kamu sampai kepada sesuatu kesimpulan sebelum kamu mendengar pihak yang lain. Tidak mustahil orang membuat aduan itulah yang mula-mula mencabut mata orang lain, boleh jadi sebelum kehilangan kedua-dua biji matanya dia telah mencabutkan empat biji mata orang lain.”