NASIHAT LUKMAN HAKIM: "WAHAI ANAKKU, TIADA AMALAN SOLEH TANPA KEYAKINAN DENGAN ALLAH TAALA. SESIAPA YANG MEMPUNYAI KEYAKINAN YANG LEMAH MAKA AMALANNYA JUGA MENJADI CACAT."

Blogger Widgets Blogspot Tutorial

Thursday 26 February 2015

KAMBING DAN PENYEMBELIHANNYA DIBERKATI



Semasa penghijrahan Junjungan Besar Nabi s.a.w. dari Mekah ke Madinah, antara binatang yang memberi manfaat kepada peristiwa penghijrahan itu adalah binatang bergelar kambing atau kambing biri-biri. Ia bukan sahaja binatang yang memberi manfaat kerana daging dan susunya sedap tetapi bulu-bulunya juga turut bermanfaat kepada pengguna-penggunanya  di negeri-negeri beriklim sejuk atau kawasan-kawasan pada waktu malamnya yang amat sejuk untuk melindungi badan daripada mati kesejukan.

Kambing-kambing yang diberkati pada ketika penghijrahan Rasulullah s.a.w. itu bukanlah suatu kejadiaan yang terjadi secara kebetulan tetapi ia adalah suatu perancangan oleh individu-individu yang berotak geliga sebagaimana pejuang-pejuang yang mengikuti jejak-jejak langkah Rasulullah s.a.w.  akan terpampang di hadapan mata mereka walaupun dikeroyok oleh 60 buah negara tetapi dihadapi oleh mereka seperti penggembala kambing menyembelih kambing-kambing beratus-ratus ekor sambil melaung-laungkan takbir membesarkan Allah s.w.t.:

Allahu Akhbar,
Allahu Akhbar,
Allahu Akhbar.

Itulah kehebatan mereka yang tidak dimiliki oleh golongan dungu-dungu.

Apabila Nabi Muhammad s.a.w. berhijrah, Amir bin Fuhairah r.a. diarah membawa kambing-kambing gembalaannya berpuluh-puluh ekor itu meredah padang pasir dan mendaki bukit-bukau terutamanya Bukit Thur yang terdapat di atasnya Gua Thur.

Dengan kehebatan Amir bin Fuhairah r.a. sebagai seorang anak watan, pemastautin Mekah memahami suasana persekitaraan, keadaan masyarakatnya, kehidupan mereka membolehkan perancangan penaklukan Bukit Thur dan pengawasan persekitarannya 24 jam ke atas Gua Thur berjaya dilakukan. Kesan peristiwa tersebut telah melahirkan ramai pemikir-pemikir,  penganalisis-penganalisis, perancang-perancang dan para strategi tentang strategic-strategi yang sukar dibaca oleh musyrikin tetapi tidak sukar difahami oleh orang-orang beriman tentang wahyu yang Allah s.w.t. turunkan kepada Nabi Muhammad s.a.w.. Menyerap dalam urat nadi dan akal mereka. Sehingga hari ini golongan dajal sukar membaca kehebatan pejuang-pejuang terutamanya apabila disentap golongan dungu-dungu sukar untuk rungkai pembebasannya sebagaimana  Sergant Bowe  Robert Bergdahl  dicengkam oleh pejuang-pejuang Taliban sehingga lima tahun sukar untuk dibebaskan kecuali setelah berlaku pertukaran tawanan di antara pejuang-pejuang Taliban dengan  Amerika Syarikat.

Maka benarlah pejuang-pejuang itu bertindak berdasarkan fakta dan sumber yang sahih.

Melalui strategi tersebut, pakatan dajal bersekongkol itu, dengan mudah dilumpuhkan oleh pejuang-pejuang, Insya Allah. Banyak tanda-tanda, petunjuk-petunjuk dan suasananya tentang lumpuhnya pakatan dajal dan kemenangan menanti pejuang-pejuang di hadapan seperti ketika Tahun Baru Cina 2015, temanya Tahun Kambing atau Tahun Kambing Biri-Biri yang kini sedang membukai tirai untuk tempoh 365 hari, meriah sifatnya.

Menurut pakar Feng Shui, Tahun Kambing 2015 adalah tahun bertuah. Persoalanya ialah siapakah bertuah itu; Amerika Syarikat, Rusia, China atau pejuang-pejuang Daulah Islamiyah atau/dan barangkali usahawan-usahawan dan individu yang ikhlas kerana Allah s.w.t.?

Ia juga dirasai tentang resapan pergerakan-pergerakan angin dari pelbagai penjuru berarak dari satu benua ke sebuah benua; dari benua Amerika merentas Lautan Atlantik mengesel-gesel benua Afrika dan dari  Afrika merentas Timur Tengah dan dari Asia Tengah direntas oleh Asia Tenggara, manakala Asia Timur berpusing-pusing anginnya untuk sampai di pusat graviti wilayah Daulah Islamiyah. 

Pusat gerakannya di Raqqah, wilayah Daulah Islamiyah. Ketika demontrasi di Ferguson, Missouri dan Ukraine terdapat kelibat-kelibat iklan melambai-lambai pejuang-pejuang. Ia adalah suatu fenomena yang sukar dirungkai oleh percambahan minda di bilik-bilik makmal untuk dibisik-bisik. Ia adalah suatu janji yang benar, yang dibenarkan oleh orang-orang yang benar.

Di Eropah pula Rusia telah memimpin pejuang-pejuang kemerdekaan Ukraine untuk menggendangkan merai kemenangan sempena tahun kambing 2015.

China pula terus melebarkan pengaruhnya di Lautan China Selatan dengan mengasak seinci demi seinci tanah-tanah yang dipenuhi oleh air laut itu kerana di dalam lautan itu dikenal pasti memiliki emas hitam dan kawasannya pula strategik. Maka tidak sukar menelaah gelagat-gelagat China oleh golongan dungu-dungu tentang senario nahas MH370 kerana Amerika Syarikat suka menjadikannya penampan-penampan yang penting ia tidak rugi berterusan, dilambai-lambai oleh golongan dungu-dungu kepadanya.

Bangkitlah dari tidur. jangan dipergunakan oleh golongan dajal, walaupun dijadikan sandaran kerana menghadapi pelbagai masalah pribadi sebelum terlambat. Bebaskan diri dari belenggu-belenggui belitan itu.

Apabila Amir bin Fuhairah r.a. membawa kambing-kambingnya bersiar-siar dan berkampung di kawasan kaki Bukit Thur, sekali sekala memagar kawasan tersebut sebagai kubu-kubu dengan perisai-perisai kambing-kambing yang diberkati itu telah memberi banyak manfaat kepada Rasulullah s.a.w. dan Amir  bin Fuhairah r.a. yang sedang berkubu di itu. Nikmat dan manfaatnya dirasai pada hari ini oleh orang-orang beriman tetapi kelam seperti berjalan di hutan kawasan gelap tiada cahaya bintang kepada golongan dajal dan dungu-dungu.

Maka benarlah bahawa jika hendak melakukan musafir biarlah berkawan kerana jika keseorangan akan dimakan/diterkam oleh serigala, manakala perjanjian-perjanjian yang dilafazkan oleh golongan dajal sukar untuk dipegang kerana ia boleh dijuling-julingkan atau dipaling-palingkan dan diubah, maka ia sukar dimuktamadkan ikrar-ikrar aku janji itu.

Oleh itu dinasihatkan, jika hendak bermain golf jangan bermain-main seorang-seorang, jika pukulan kita tepat pun jika bertandang di kawasan lawan akan dipulasnya teling maka menjadilah talibarut kepadanya. Negara pun boleh tergadai akibat perlakuan-perlakuan merahsiakan sesuatu harta-harta awam yang sepatutnya dirasai oleh anak watan dan fakir miskin tetapi disedut oleh golongan jin.

Kesannya ribuan pegawai-pegawai MAS akan diberhentikan supaya dapat mengurangkan kos-kos operasinya pada masa akan datang. Sepatutnya dengan perlantikan anak watan CEO MAS baru akan meningkatkan produktiviti, membangkit semangat kerja dan menanamkan azam Tahun Kambing 2015. Menurut pakar Feng Shui, Tahun Kambing 2015 membawah tuah. 

Persoalannya, dimanakah tuahnya kepada pegawai-pegawai MAS yang akan diberhentikan itu? Kalau seorang mendapat RM2 juta o.k.lah kerana diberhenti paksa. Tetapi apabila diberhentikan manakala saraan hidup untuk tempoh 10 tahun tidak mencukupi, maka tiada apa yang boleh dibanggakan.

Suatu kehebatan peristiwa hijrah Rasulullah s.a.w. itu, golongan dungu-dungu masih melakukan kajian demi kajian tentang strateginya manakala orang-orang beriman mengamalkan sirah rasul berterusan dengan doa-doa yang  dimakbulkan oleh Allah s.w.t.:


“Ya Allah, terimalah amalan kami, Engkau sahaja tempat kami mengadu, berharap dan menjunjung wahyu-wahyuMu yang telah diturunkan kepada Junjungan Besar Nabi Muhammad s.a.w. yang kami kasihi untuk dilaksanakan di muka bumi.

Ya Allah, golongan-golongan  dajal yang mendajal jika menceroboh kawasan kami jika tertangkap dan disentap oleh pejuang-pejuang singa, maka jatuh hukum dikenakan kepada mereka tanpa ampunan Ya Allah, dengan cara:-

1. Disembelih di  kawasan  terbuka atau kawasan tertutup kemudian ditunjukkan detik-detik penyembelihan itu sebagai pemberitahuan kepada golongan dajal dan dungu-dungu supaya jangan berkelakuan ganjil lagi berkomplot menceroboh dan membunuh manusia tidak berdosa, atau

2. Diarak dikelayak ramai  sebelum dibakar sebagai  amaran  supaya perlakuan-perlakuan mendajal itu tiada ampunan baginya kerana telah diberi peringatan sejak 1436 tahun yang lalu tetapi tetap berdegil dengan amaran-amaran dan peringatan-peringatan yang telah disebarkan itu, atau/dan

3. Ditembak  setelah  melalui  proses jatuh hukum dan dibacakan  kesalahan-kesalahan  yang dilakukannya kepada diri pesalah dan masyarakat supaya perangai mendajal itu tidak dijadikan contoh ikutan oleh masyarakat awam.”    


Antara manfaat-manfaat yang diperolehi dari pergerakan-pergerakan kambing-kambing dirahmati itu yang senentiasa diawasi adalah seperti berikut:-


1.      Melumpuhkan strategic dajal.

2.      Mengaburkan fokus golongan dajal untuk berterusan mendajal.

3.     Membuntukan golongan dungu-dungu menjejaki pergerakan Rasulullah s.a.w.

4.     Nahasnya MH370 dikemut oleh Amerika Syarikat kerana ancaman yang sedang melebar.

5.      Menggunakan strategi serampang dua mata:

a.     Sebagai perisai kehidupan.
b.     Sebagai logistic mengalih perhatian.


Sayugia diberi pesanan kepada budak-budak sekolah dan warga emas supaya menggunakan strategi yang terpampang di hadapan itu  menjulang martabat umat bangsa ini bukan meminggirkan  budak-budak sekolah dan warga emas dari pos-pos penting mereka dan digantikan oleh remaja-remaja yang diimport menduduki pos-pos penting seolah-olehnya menyerahkan kawasan-kawasan strategik tersebut kepada warga asing. Jika itulah penanda arasnya maka dapatlah dirumuskan bahawa nahas MH370 kekal dikemut, sukar dilerai oleh Amerika Syarikat sebagaimana kisah “anak burung dan MH370”.

Akhirnya oleh kerana kambing-kambing telah ada di hadapan pejuang-pejuang; kambing-kambing itu pula mudah disentap dan jinak, maka peganglah tengkuk kambing-kambing itu lalu rebahkan ia, bacalah sesuatu dan sembelihlah mereka.

Manakala hadirin yang menyaksikan penyembelihan kambing-kambing itu apabila sahaja pisau diletakkan ditengkuk kambing-kambing itu maka mereka pun bertakbir:

Allahu Akhbar,
Allahu Akhbar,
Allahu Akhbar,
Allahu Akhbar,
Allahu Akhbar . . .

Sesungguhnya kehebatan orang-orang beriman itu sukar diramal oleh golongan dungu-dungu. Maka Tahun Baru Cina 2015 adalah Tahun Kambing atau Tahun Kambing Biri-Biri, tahun yang bertuah.


Emmbikkk, emmbikkk, emmbikkkkkkkkk....









No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Nasihat Lukman Al-Hakim: “Anakku, apabila sesiapa datang kepada kamu dengan aduan bahawa si anu telah mencabut kedua-dua biji matanya dan kamu lihat dengan mata kepala sendiri bahawa kedua-dua biji matanya tercabut, namun janganlah kamu sampai kepada sesuatu kesimpulan sebelum kamu mendengar pihak yang lain. Tidak mustahil orang membuat aduan itulah yang mula-mula mencabut mata orang lain, boleh jadi sebelum kehilangan kedua-dua biji matanya dia telah mencabutkan empat biji mata orang lain.”