NASIHAT LUKMAN HAKIM: "WAHAI ANAKKU, TIADA AMALAN SOLEH TANPA KEYAKINAN DENGAN ALLAH TAALA. SESIAPA YANG MEMPUNYAI KEYAKINAN YANG LEMAH MAKA AMALANNYA JUGA MENJADI CACAT."

Blogger Widgets Blogspot Tutorial

Monday 9 February 2015

MH370 SESUNGGUHNYA KUDA-KUDA PEJUANG SUKAR DITUNDUKKAN



Amerika Syarikat tidak akan dapat mengalahkan pejuang-pejuang Daulah Islamiyah kerana mereka memiliki kuda-kuda yang tangkas, kuat, hebat dan menggerunkan. Mereka belum menggerakkan kekuatannya. Mereka pula diiringi dengan doa-doa yang sedang didengar. 

Mereka baharu menggunakan kekuatan 20 peratus dalam wilayah Daulah Islamiyah. Mereka belum mengemblengkan kekuatan sepadu yang mereka miliki. 


Amerika Syarikat akan terkepong dengan ilusi-ilusinya kerana menyerang Afghanistan. Kini Amerika Syarikat mencari nasib di wilayah Daulah Islamiyah. Amerika Syarikat akan lumpuh apabila berterusan berhadapan dengan pejuang-pejuang itu. Amerika Syarikat belum berhadapan dengan Rusia di Ukraine. Mereka hanya perang sekatan-sekatan, provokasi dan diplomasi.

Pejuang-pejuang Daulah Islamiyah meneruskan tebasan mereka walaupun berhadapan dengan golongan penceroboh dan pembunuh yang juga meneruskan agenda mereka dengan pelbagai bisikan-bisikan, helah, menggugurkan bom bertan-tan dan pelbagai kaedah bisikan-bisikan kepada golongan dungu-dungu bersekongkol itu. Tujuannya membenarkan ilusi-ilusi yang mereka cipta kesan perlakuan-perlakuan mendajal itu. Mereka bertindak dengan niat melakukan kefasadan-kefasadan di muka bumi kerana bersekongkol melakukan kejahatan. Maka mereka wajib dihukum berdasarkan penglibatan-penglibatan mereka bersekongkol melakukan kedajalan membunuh manusia tidak berdosa.




A033
A034


“Hanyasanya balasan orang-orang yang memerangi Allah dan RasulNya serta melakukan bencana kerosakan di muka bumi ialah dengan dibalas bunuh (kalau mereka membunuh sahaja dengan tidak merampas), atau dipalang (kalau mereka membunuh dan merampas), atau dipotong tangan dan kaki mereka bersilang (kalau mereka merampas sahaja), atau dibuang negeri (kalau mereka hanya mengganggu ketenteraman umum). Hukuman yang demikian itu adalah suatu kehinaan di dunia bagi mereka, dan di akhirat kelak mereka beroleh azab seksa yang amat besar.

Kecuali orang-orang yang bertaubat sebelum kamu dapat menangkapnya, (mereka terlepas dari hukuman itu). Maka ketahuilah, bahawasanya Allah Maha Pengampun, lagi Maha Mengasihani.” (Al-Quran, surah Al-Maaidah ayat: 33-34) 


Menurut pendapat kuat di dalam mazhab Syafei, perompak (yang membunuh dan mengambil harta), hendaklah dibunuh (terlebih dahulu) dan disalib (diikat pada tiang). Ada juga berpendapat, ia disalib hidup-hidup dan ditikam sehingga mati,. Pendapat ini pendapat Imam Al-Laith bin Saad. Ada pendapat yang menyatakan; disalib selama 3 hari, kemudian dirungkai ikatannya dan dibunuh.



A040
A041
A042
A043
A044
A045


“Dan (jika kamu hendak membalas maka) balasan sesuatu kejahatan ialah kejahatan yang bersamaan dengannya; dalam pada itu sesiapa yang memaafkan (kejahatan orang) dan berbuat baik (kepadanya), maka pahalanya tetap dijamin oleh Allah (dengan diberi balasan yang sebaik-baiknya). Sesungguhnya Allah tidak suka kepada orang-orang yang berlaku zalim.

Dan sesungguhnya orang yang bertindak membela diri setelah ia dizalimi, maka mereka yang demikian keadaannya, tidak ada sebarang jalan hendak menyalahkan mereka.

Sesungguhnya jalan (untuk menyalahkan) hanyalah terhadap orang-orang yang melakukan kezaliman kepada manusia dan bermaharajalela di muka bumi dengan tiada sebarang alasan yang benar. Mereka itulah orang-orang yang beroleh azab seksa yang tidak berperi sakitnya.

Dalam pada itu (ingatlah), orang yang bersabar dan memaafkan (kesalahan orang terhadapnya), sesungguhnya yang demikian itu adalah dari perkara-perkara yang dikehendaki diambil berat (melakukannya).

Dan sesiapa yang disesatkan oleh Allah, maka tidak ada baginya sesudah itu sesiapapun yang dapat menolongnya. Dan engkau akan melihat orang-orang yang zalim semasa mereka menyaksikan azab (pada hari kiamat) berkata: "Adakah sebarang jalan untuk kami kembali ke dunia?"


Dan engkau juga akan melihat mereka didedahkan kepada neraka dalam keadaan tunduk membisu dengan sebab kehinaan (yang mereka rasai) sambil memandang (ke neraka itu) hanya dengan mengerling (kerana gerun takut). Dan orang-orang yang beriman pula berkata: "Sesungguhnya orang-orang yang rugi (dengan sebenar-benarnya) ialah mereka yang merugikan dirinya sendiri dan pengikut-pengikutnya pada hari kiamat (dengan sebab mereka memilih perbuatan derhaka di dunia). Ingatlah! Sesungguhnya orang-orang yang zalim itu berada dalam azab seksa yang kekal.” ( Al-Quran, Surah Asy Syuura ayat 40-45 )


Seperti mana dalam kes Sirul Azman Umar dan Azilah Hadri. Mereka yang berselindung tidak akan terlepas jika enggan memohon maaf, bertaubat kerana bersekongkol membunuh wanita cantik berjalan lenggang-lenggok. Bukan perempuan tomboy jahat. Ia pula datang kerana melancong. Jika ia terlibat dalam perniagaan maka ia mohon komisennya atau upahnya yang telah mendatangkan keuntungan sebagai sifatnya rakan kongsi perniagaan disebabkan oleh perjanjian-perjanjian bersurat dan tersirat. Sama seperti ikrar sarih dalam undang-undang perkahwinan Islam. Bukan merompak atau membunuh. Tetapi dajal terbelalak matanya kerana melihat duit-duit semua dikemutnya sebagaimana golongan dajal mengemut MH370 yang diilusi-ilusikan terperosok didasar Lautan Hindi di selatan yang dikawal oleh golongan jin. Jin-jin Lautan Hindi itu menggunakan pengangkutan laut atau kapal selam untuk mengangkut barangan dari satu tempat ke satu tempat di kawasan tersebut.

Pemindahan barangan berteknologi tinggi menggunakan pengangkutan darat dan udara kini mudah dikesan kerana diawasi oleh teropong, radar dan satelit, manakala CCTV pula dipasang di sana sini dengan kecerahan yang jelas tetapi CCTV KLIA kabur. Barangkali CCTV KLIA jenis murah tidak setaraf dengan harganya berbilion ringgit itu, walaupun CCTV dipasang pada waktu malam ia tetap terang benderang seperti CCTV dipasang di lebuhraya-lebuhraya atau persimpangan-perimpangan jalan yang berisiko. CCTV itu juga berfungsi membantu merekodkan kesalahan-kesalahan pemandu-pemandu kenderaan. Saman-saman akan dikeluarkan berdasarkan rekod-rekod tersebut kerana ada nilai duit di sana.

Satu keadah yang boleh digunakan mengangkut barangan adalah dengan menggunakan kapal laut atau kapal selam yang dikawal oleh armada-armada kapal perang dan kapal pengangkut kapal perang di samping diawasi oleh satelit dan radar. Ia boleh digerakkan sebagaimana penyelam-penyelam harta karun menggunakan penyelaman mereka mencuri atau dengan bahasa halus mengambil barang-barang dari kapal-kapal yang karam di dasar laut itu. Jika kumpulan penyelam itu memiliki kapal selam mereka boleh menggerakkan kapal-kapal itu menuju ke destinasi yang dikehendaki; dasar Lautan Pasifikkah, dasar Lautan Hindikah, Dasar Lautan China Selatankah atau didasar laut selatan Lautan Hindikah atau dimana sahaja? Berbagai aktiviti boleh dilakukan. Hendak seribu daya tak hendak seribu dalih.

Atas kesalahan-kesalahan bersekongkol itu maka hukuman wajib dikenakan kepada golongan dajal.

Jatuh hukum itu berdasarkan persekongkolan, sokongan, arahan-arahan, dijanjikan perlindungan, bersimpati dengan golongan-golongan pembunuh, tindakan-tindakan dan mengakuinya di atas sifatnya melakukan pembunuhn itu.

Hukuman-hukuman yang dikenakan kepada mereka bukan sahaja difahami oleh golongan dungu-dungu tetapi dirasai oleh insan mulia kerana perlakuan-perlakuan jahat itu telah diperingatkan oleh Islam kesan akibatnya jika mereka melakukan pembunuhan dan persekongkolan dengan alasan-alasan rapuh yang tidak dibenarkan oleh Islam sedangkan mereka dilahirkan oleh ibu-ibu yang merdeka di bumi merdeka.

Hari ini, pembunuh-pembunuh itu bebas kerana persekongkolan tetapi sukar dipastikan bahawa persekongkolan jahat itu akan bebas selama-lamanya kerana dunia ini senentiasa berubah setiap detik. Bukan sahaja dunia itu berubah tetapi akal dan perasaan manusia juga turut berubah setiap saat. Kawan akan menjadi lawan manakala lawan pula akan menjadi kawan. Sifat tersebut sukar untuk dijelaskan.

Ketika ini mereka bersekongkol dan esok tidak dapat dipastikan apa akan berlaku kepada dajal-dajal itu walaupun telah dirancang perancangan tahunannya sebagaimana sesebuah kerajaan merancang bajet tahunan untuk merancang kebajikan rakyatnya bagi tempoh setahun tetapi perubahan-perubahan terpaksa dilakukan dan disusun semula bajet-bajet tersebut mengikut suasana keutamaan semasa, walaupun telah dirancang beberapa bulan sebelum dibentang untuk pengetahuan umum dilaksanakan tahun hadapan, sebagaimana hujan yang turun dari langit membanjiri bumi bertuah di kawasan-kawasan pantai timur dan utara Semenanjung membentuk bah yang sukar untuk dielakkan sebelumnya tidak pernah terfikir diluar jangkaan kotak minda.

Begitu juga komplot dajal menyorok MH370 jika disegerakan plotnya maka sukar untuk difahami eposid-episod ceritanya tetapi memandangkan ia suatu rancangan jahat maka tidak sukar untuk menyatakannya kerana dajal-dajal tidak bertaubat, berselindung, pergunakan golongan dungu-dungu, mengalihkan perhatian, mencampur adukkan antara realiti, ilusi, khayalan dan tokok-tambah kerana hukuman-hukuman senentiasa menanti mereka.

Pejuang-pejuang Daulah Islamiyah yang menggunakan kuda-kuda yang gagah, tangkas-tangkas, hebat yang dilahirkan di padang pasir gersang lebih hebat dari kuda-kuda yang dilahirkan dikawasan-kawasan geografi beriklim lain. Kuda-kuda yang lahir diluar padang pasir pula apabila diangkut ke padang pasir maka kuda-kuda itu serasi dan serasa perasaan akalnya serta tindakan-tindakan bersama tuannya. Sebagaimana dajal dan dajal-dajal akan serasi, serasa tindakan mereka apabila berbincang-bincang di kawasan-kawasan terpencil, ruang-ruang tertutup saling berbisik-bisik merancang kedajalan dan tidak malu menggunakan duit-duit amanah umat untuk mendajal. Terimalah hukuman kerana kedajalan itu.

Kehebatan kuda-kuda dan pemilik-pemiliknya yang mengendali dan mengetahui kuda-kuda hebat itu dirakamkan oleh Allah s.w.t. dalam al-Quran, dalam surah Al-‘Aadiyat ayat 1-11:



Bismillah
A001
A002
A003
A004
A005
A006
A007
A008
A009
A010
A011



“Dengan nama Allah, Yang Maha Pemurah, lagi Maha Mengasihani.

Demi Kuda Perang yang tangkas berlari dengan kedengaran kencang nafasnya,

Serta mencetuskan api dari telapak kakinya,

Dan meluru menyerbu musuh pada waktu subuh,

Sehingga menghamburkan debu pada waktu itu,

Lalu menggempur ketika itu di tengah-tengah kumpulan musuh;

Sesungguhnya manusia sangat tidak bersyukur akan nikmat Tuhannya.

Dan sesungguhnya ia (dengan bawaannya) menerangkan dengan jelas keadaan yang demikian;

Dan sesungguhnya ia melampau sangat sayangkan harta (secara tamak haloba).

(Patutkah ia bersikap demikian?) Tidakkah ia mengetahui (bagaimana keadaan) ketika dibongkarkan segala yang ada dalam kubur?

Dan dikumpul serta didedahkan segala yang terpendam dalam dada?
Sesungguhnya Tuhan mereka Maha Mengetahui dengan mendalam tentang (balasan yang diberikanNya kepada) mereka - pada hari itu.”



Maka benarlah Allah s.w.t. bahawa kuda-kuda yang digunakan untuk berjihad meninggikan kalimah Allah s.w.t. berlari kencang, mencetuskan percikan api, menggerunkan, dan apabila menyerang menebas musuh-musuh bersifat dajal itu dengan mudah dipenggalnya tengkok-tenggkok mereka. Pemenggalan tengkok-tengkok dajal pula ditunjukkan supaya dajal-dajal yang berselindung di belakang MH370, belakang tabir, pencerobohan dan pembunuhan jangan melakukan kedajalan lagi dan melibatkan diri bersekongkol. Bertaubat nasuhalah.

Maka benarlah juga doa-doa kaum muslimin yang sentiasa menadah tangan kepada Allah s.w.t., kini sedang meresap keseluruh urat nadi mengaktifkan alirannya supaya senada dengan doa-doa yang telah diluahkan oleh golongan-golongan yang pernah dianiayai dan makbulnya permintaan orang-orang beriman. Doa-doa mereka itu antaranya:



Ya Allah
Sesungguhnya kami meletakkanMu di batang-batang leher musuh kami
Dan kami berlindung denganMu daripada kejahatan mereka


Ya Allah
Leburkanlah kumpulan mereka
Pecah belahkan dan kacau bilaukan persatuan mereka
Goncangkan pendirian mereka
Dan hantarkanlah anjing kamu kepada mereka
Wahai tuhan yang gagah perkasa
Wahai tuhan yang penuh raksasa
Wahai tuhan yang bersifat murka
Ya Allah
Ya Allah
Ya Allah


Ya Allah
Wahai Tuhan yang menurunkan kitab
Wahai tuhan yang mengarakkan awan
Wahai tuhan yang menewaskan bala tentera Al-Ahzab
Kalahkan mereka
Dan menangkan kami

Ke atas mereka.


Jadilah anak-anak merdeka, jangan mendajal.









No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Nasihat Lukman Al-Hakim: “Anakku, apabila sesiapa datang kepada kamu dengan aduan bahawa si anu telah mencabut kedua-dua biji matanya dan kamu lihat dengan mata kepala sendiri bahawa kedua-dua biji matanya tercabut, namun janganlah kamu sampai kepada sesuatu kesimpulan sebelum kamu mendengar pihak yang lain. Tidak mustahil orang membuat aduan itulah yang mula-mula mencabut mata orang lain, boleh jadi sebelum kehilangan kedua-dua biji matanya dia telah mencabutkan empat biji mata orang lain.”