NASIHAT LUKMAN HAKIM: "WAHAI ANAKKU, TIADA AMALAN SOLEH TANPA KEYAKINAN DENGAN ALLAH TAALA. SESIAPA YANG MEMPUNYAI KEYAKINAN YANG LEMAH MAKA AMALANNYA JUGA MENJADI CACAT."

Blogger Widgets Blogspot Tutorial

Saturday 7 February 2015

PILOT JORDAN BERHARGA 100 DINAR EMAS



Nampaknya kini harga pilot boleh ditentukan berdasarkan nilai emas dinar. Barangkali kerana emas sukar diperolehi kecuali di kawasan buminya yang dipenuhi oleh emas. Walau bagaimanapun jika di bumi tersebut terdapat emas, pihak pemerintah akan mengambil alih kawasan tersebut. Jika tanah dipenuhi oleh emas itu dimiliki oleh orang perseorangan maka pihak pemerintah akan memberi ganti rugi kerana pengambilan tanah itu atau usahasama dilakukan dengan pemerintah untuk melombong emas-emas itu. Kerja-kerjanya pun banyak. Jika tiada pengawasan rapi pekerja-pekerja lombong boleh melilih air liur melihat emas yang berkilauan itu.

Alakulihal untuk mendapatkan emas-emas tanpa pening kepala, sahut cabaran tawaran yang diiklankan oleh pemerintah Daulah Islamiyah. Sesiapa dapat kepala-kepala yang mengebom wilayah Daulah Islamiyah akan adalah pemberian kepadanya. Tetapi mesti buktikan terlebih dahulu kemudian janji akan ditepati. Jika yang melakukannya itu ramai maka akan diagih-agihkan 100 dinar emas itu kepada kumpulan yang telah menumpaskan penceroboh-penceroboh itu.

Berbeza dengan Nahas MH370, tiada bukti, tetapi bayaran pampasan sedang dalam proses. Nasib baik nama dan nombor passport mereka itu diketahui jika tidak beranaklah nama-nama itu. 

Agak-agaknya di antara ramai-ramai manusia itu, 239 orang, warganegara luar yang manakah tiada waris menuntut pampasan itu? 

Walaupun CCTV KLIA kabur-kabur barangkali wajah-wajah mereka itu masih lagi boleh dikenali maka wajarlah ditunjukkan bagi mengingati wajah-wajah terakhir mereka. Nahaskan.

Itulah hebatnya antara dua ikrar; pampasan dahulu dibuktikan kemudian atau buktikan dahulu kemudian 100 dinar emas menanti anda. Hebatnya juga kerana tawaran itu munasabah. Jika Amerika Syarikat akan menawarkan puluhan juta USD kepada pengganas-pengganas menurut tafsirannya.


Jika ada soalselidik berkaitan dua isu; pampasan dahulukah atau buktikan dahulu, yang mana satu tuan/puan akan pilih, no. 1 atau no. 2 seperti maklumat dibawah?

1.      Duit dahulu bukti kemudian.            2. Bukti dahulu 100 dinar emas kemudian.


Jumlah keseluruhan responden:________

Jumlah responden memilih duit pampasan dahulu:________     % responden:________            

Jumlah responden ingin pembuktian dahulu:________     % responden:________


----------------------

Untuk Pilot-Pilot Yordania Berhati-Hatilah, Kepala Anda Seharga 100 Dinar Emas!

By M. Fachry


Abu Nayla untuk Al-Mustaqbal Channel

DKU, KHILAFAH ISLAMIYYAH (Al-Mustaqbal Channel) – Berhati-hatilah untuk seluruh pilot-pilot Yordania karena harga kepala Anda senilai dengan 100 dinar emas. Majlis Syuro Daulah Khilafah telah mengeluarkan statemen resmi melalui Dewan Keamanan Umum (DKU) bahwa harga nominal sebanyak 100 dinar emas akan diberikan kepada siapapun yang dapat membunuh pilot-pilot Yordania atau paling tidak mencelakainya hingga tidak lagi dapat mengudara. Allahu Akbar!

Berikut statemen resmi Daulah Khilafah via Dewan Keamanan Umum yang diterjemahkan dan dirilis oleh situs isdarat.daulahislamiyyah.com

Daulah Islamiyyah Dewan Keamanan Umum

Bismillahirrahmanirrahim

Allah Ta’ala berfirman :

A014
A015


“Perangilah mereka, niscaya Allah akan menyiksa mereka dengan (perantaraan) tanganmu dan Dia akan menghinakan mereka dan menolongmu (dengan kemenangan) atas mereka, serta melegakan hati orang-orang yang beriman. Dan Dia menghilangkan kemarahan hati mereka (orang mukmin). Dan Allah menerima tobat orang yang Dia kehendaki. Allah Maha Mengetahui lagi Mahabijaksana” ( Al-Quran, surat At-Taubah ayat: 14-15 )

Segala puji hanya bagi Allah, Rabb semesta alam. Shalawat dan salam semoga tetap terlimpah kepada Imam para mujahidin yaitu Nabi kita Muhammad Shallallahu ‘alaihi wa sallam kepada keluarganya dan seluruh para sahabatnya. Amma ba’du :

Majlis Syura Daulah Islamiyyah telah menghasilkan kesepakatan bersama untuk mengkhususkan pemberian tunjangan materi (harta) bagi siapa saja yang dapat membunuh pilot-pilot Yordania atau paling tidak mencelakainya hingga pilot tersebut tidak lagi mengudara dan tidak lagi berpartisipasi dalam  koalisi Salibis (pimpinan AS) yang menargetkan kaum muslimin di Daulah Islamiyyah. Dewan Keamanan Umum telah menetapkan nominal  tunjangan tersebut sebanyak 100 Dinar Emas yang akan didapatkan oleh orang yang berhak mendapatkannya dengan mata uang Daulah Islamiyyah atau yang sebanding dengan itu dari jenis mata uang manapun yang ia pilih. Daulah Islamiyyah berkomitmen untuk mengirimkannya ke tempat yang ditetapkannya -dengan izin Alloh, setelahnya ada bukti kuat darinya dengan jalur bukti apapun yang memungkinkan.

Di bawah ini daftar nama-nama pilot Yordania disertakan pangkat, alamat dan informasi yang dapat memudahkan pemburuannya, setelah data ini diteliti bersama oleh tahanan pilot koalisi salibis (Mu’adz Shafiy Al Kasasbeh).

Lewat pesan ini seraya kami serukan pembelaan pada saudara-saudara muslimin di Syam-Yordania dan kami kobarkan semangat mereka untuk menargetkan seluruh penjahat (pilot koalisi salibis) yang telah semena semana pada darah kaum muslimin dengan wasilah apapun yang memungkinkan atau menyebarluaskan informasi yang berguna yang dapat memudahkan kami untuk sampai pada mereka.

Allah Ta’ala berfirman :


A123

  
“Hai orang-orang yang beriman, perangilah orang-orang kafir yang di sekitar kamu itu, dan hendaklah mereka menemui kekerasan daripadamu, dan ketahuilah, bahwasanya Allah bersama orang-orang yang bertakwa.” ( Al-Quran, surah At-Taubah ayat: 123 )

Dewan Keamanan Umum
Daulah Islamiyyah


13 Robi’uts Tsaniy 1435 H












No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Nasihat Lukman Al-Hakim: “Anakku, apabila sesiapa datang kepada kamu dengan aduan bahawa si anu telah mencabut kedua-dua biji matanya dan kamu lihat dengan mata kepala sendiri bahawa kedua-dua biji matanya tercabut, namun janganlah kamu sampai kepada sesuatu kesimpulan sebelum kamu mendengar pihak yang lain. Tidak mustahil orang membuat aduan itulah yang mula-mula mencabut mata orang lain, boleh jadi sebelum kehilangan kedua-dua biji matanya dia telah mencabutkan empat biji mata orang lain.”