NASIHAT LUKMAN HAKIM: "WAHAI ANAKKU, TIADA AMALAN SOLEH TANPA KEYAKINAN DENGAN ALLAH TAALA. SESIAPA YANG MEMPUNYAI KEYAKINAN YANG LEMAH MAKA AMALANNYA JUGA MENJADI CACAT."

Blogger Widgets Blogspot Tutorial

Friday 6 February 2015

MH370 AMERIKA SYARIKAT BERAWAS, PEJUANG-PEJUANG MENCARI RAKAN NIAGA



Lautan Hindi akan berkata-kata kepada individu-individu yang memahami pertuturan dan gelagat-gelagatnya kerana ia bersifat kaku. Ia memberi isyarat-isyarat dan petunjuk-petunjuknya. Nada isyarat-isyarat daripadanya itu adalah untuk pemberitahuan tentang perlakuan-perlakuan yang sewajarnya tidak dilakukan oleh makhluk yang bergelar manusia kecuali yang mendajal.

Manusia yang bertamadun dikenali sebagai manusia yang maju dari segi teknologinya tetapi kosong dari segi akhlak dan akidahnya. Ramai cerdik pandainya, pusat-pusat pengajiannya tumbuh seperti cendawan selepas hujan. 


Kelayakan-kelayakan pelajar-pelajarnya pula walaupun mendapat satu kepujian atau satu kredit, mereka layak melanjutkan pengajiannya kerana muktamadnya bukan kepada satu kepujian itu. Ia hanya sebagai landasan untuk terus bangkit mendokong negara bangsa yang bertamadun berpendidikan menurut zamannya. Zaman berpendidikan dan berteknologi.

Satu daripada teknologi yang mengangkat martabat umat ialah penggunaan kapal selam sama ada kapal selam biasa atau kapal selam berkuasa nuklear. Di Amerika Selatan pengedar-pengedar dadah menggunakan teknologi kapal selam mengangkut dadah-dadah mereka ke kawasan-kawasan terpilih.

Di Lautan Hindi penggunaan kapal selam seperti senyap, sesenyap berada di dalam gua, kapal selam, kapal terbang, kapal, kenderaan tertutup cerminnya atau di dalam rumah, bilik yang jauh daripada hiruk-pikuk kenderaan. Waktu malam lagi terasa sunyinya. Ia amat sesuai dioperasikan di situ kerana lautnya dalam, luas, aliran arus dasar lautnya sederhana, tiada ganggunan oleh pengguna-pengguna yang tiada teknologi kapal selam dan kurangnya/tiada pergerakan kapal-kapal dagang. Kalau ada pun boleh dipantau oleh tentera laut.

Malaysia ada kapal selam, Amerika Syarikat ada kapal selam, China ada kapal selam dan Rusia ada kapal selam. Dengan adanya kapal-kapal selam itu, memudahkan mereka berpusing-pusing, berligar-ligar, meneropong dan memantau pergerakan di dasar Laut Hindi. Termasuklah di kawasan-kawasan pusat Lautan Hindi; kawasan utara, selatan, timur dan barat.

Namun dalam pencarian MH370 kapal-kapal selam itu semuanya senyap. Sesenyap selepas puting beliung melanda, banjir lumpur, bah dan gempa bumi. Seperti ada permainan sorok-sorok: sembunyi, lari dan cari. Dengan istilah kasar, kapal selamnya lumpuh. Rosak. Sakit. Mengapakah kapal-kapal selam itu berperangai seperti itu? Kerana kapal-kapal selam itu senentiasa bersiap siaga menghadapi musuh-musuh yang datang tanpa diundang. Mereka pula keletihan kerana bersiap siaga.

Kapal selam Malaysia duduk diam-diam. Kapal selam Amerika Syarikat melihat pelbagai penjuru kerana ia pengawas Lautan Hindi. Kapal selam China dan Rusia mencari-cari ruang berligar-ligar dititik pusat Lautan Hindi atau di pinggirannya tanpa mengerdipkan matanya supaya tidak terlepas pandang kepada objek-objek yang lalu-lalang di hadapan. Ada sebab ia berjalan-jalan di situ. Mereka sentiasa bersiap siaga dikhuatiri bertempung dengan jin-jin Lautan Hindi.

Kesan daripada bersiap siaga itu menjadikan barang-barang yang perlu diangkut sama ada menggunakan kapal selam atau kapal pengangkut laut terbantut kerana antara golongan jin-jin pelbagai warna dan gelagat itu senentiasa intip mengintip. Akhirnya masing-masing berwaspada, maka senyaplah mereka itu.

Ada seorang menteri Australia memberitahu bahawa MH370 terperosok di selatan Lautan Hindi di bawah dasar laut. Orang lain tidak mengetahuinya termasuk pencari-pencari MH370 tetapi menteri itu tahu kawasan lokasinya di selatan Lautan Hindi. Walau bagaimapun sehingga kini pencarian MH370 masih buntu, diteruskan walaupun kabur-kabur kerana dajal memang mendajal. Seminggu selepas kenyataan tersebut Ketua Pengarah DCA mengeluarkan kenyataan bahawa MH370 terlibat nahas dengan menggunakan kata kunci keramat menurut Konvensyen Chicago. Hebat bunyinya.

Itulah dia kehebatan menteri Australia mengetahui lokasi nahas MH370 secara teorinya, tidak seperti Amerika Syarikat, memiliki armada tentera dan pangkalan canggih di Lautan Hindi tetapi kabur-kabur. Disebabkan kekaburan itulah Amerika Syarikat tidak akan memenangi peperangan di Ukraine dengan Rusia, peperangan di wilayah Daulah Islamiyah menentang pejuang-pejuang kerana Amerika Syarikat selalu dalam kekaburan, ringkasnya kekaburan Amerika Syarikat adalah seperti berikut:

  1. Amerika Syarikat kabur di Ukraine, ia akan kalah.
  2. Amerika Syarikat kabur di wilayah Daulah Islamiyah, ia akan kalah.
  3. Amerika Syarikat kabur di Lautan Hindi kawasan pengawasannya, ia tetap senyap.

Amerika Syarikat mesti bangkit membantu agensi-agensi kemanusiaan, keadilan dan kerja-kerja kebajikan supaya Amerika Syarikat tidak kabur dan terkepong di Eropah, tidak terkepong di Timur Tengah dan tidak terkepong di Asia. Amerika Syarikat mesti berhati-hati. Jangan sampai pejuang-pejuang Daulah Islamiyah bergabung dengan Rusia dan China, ia akan mempercepatkan keruntuhan Amerika Syarikat.

Ingat! Amerika Syarikat mesti berawas dan berhati-hati. Pejuang-pejuang Daulah Islamiyah wajib mencari rakan-rakan kongsi perniagaan untuk urusan-urusan kehidupan. Sebagaimana Rasulullah s.a.w. berurus niaga dengan Musyrikin Quraisy Mekah. Berniaga pula sifatnya tidak semestinya dibolot semuanya kawasan-kawasan perniagaan itu, tetapi memadai menentukan konsesi-konsesi perniagaan yang wajar diterokai bagi memudahkan perniagaan berjalan lancar. Yang penting persefahaman. Akhirnya semua untung.


Berjayalah mereka yang cerdik cepat mengambil peluang.






No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Nasihat Lukman Al-Hakim: “Anakku, apabila sesiapa datang kepada kamu dengan aduan bahawa si anu telah mencabut kedua-dua biji matanya dan kamu lihat dengan mata kepala sendiri bahawa kedua-dua biji matanya tercabut, namun janganlah kamu sampai kepada sesuatu kesimpulan sebelum kamu mendengar pihak yang lain. Tidak mustahil orang membuat aduan itulah yang mula-mula mencabut mata orang lain, boleh jadi sebelum kehilangan kedua-dua biji matanya dia telah mencabutkan empat biji mata orang lain.”