NASIHAT LUKMAN HAKIM: "WAHAI ANAKKU, TIADA AMALAN SOLEH TANPA KEYAKINAN DENGAN ALLAH TAALA. SESIAPA YANG MEMPUNYAI KEYAKINAN YANG LEMAH MAKA AMALANNYA JUGA MENJADI CACAT."

Blogger Widgets Blogspot Tutorial

Thursday 12 February 2015

JOHN CANTLIE : INI ADALAH HUKUM YANG BERUSIA 1400 TAHUN




John Cantlie : Ini Adalah Hukum Yang Berusia 1400 Tahun

By M. Fachry

Abu Nayla untuk Al-Mustaqbal Channel

HALAB, KHILAFAH ISLAMIYYAH (Al-Mustaqbal Channel) – Dalam video John Cantlie terbaru yang berjudul “Inside Halab” atau “Dari Dalam Halab” ada pernyataan menarik darinya ketika berada di Mahkamah Syariah Daulah Khilafah Wilayah Halab. Dia mengatakan :

“Ini adalah hukum yang berusia 1400 tahun, dan ini adalah hukum tuhan, hukum dari Allah.”

Allahu Akbar!



Di ruang tunggu Mahkamah Syariah Daulah Khilafah Wilayah Halab (Aleppo) John Cantlie terlihat bersama orang-orang yang mencari keadilan di bumi Khilafah tersebut. Di sanalah dia berkata :

“Ini adalah salah satu tujuan utama dan alasan mereka (Mujahidin) berperang (menerapkan syariat Islam).”

John Cantlie melanjutkan :

“Ini adalah hukum yang berusia 1400 tahun, dan ini adalah hukum tuhan, hukum dari Allah.”

Allahu Akbar!

Lihat lengkap uraian John Cantlie langsung dari kota Halab yang dikutip dari situs Ummati Fajrun : http://youtu.be/mndO134hrBw




No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Nasihat Lukman Al-Hakim: “Anakku, apabila sesiapa datang kepada kamu dengan aduan bahawa si anu telah mencabut kedua-dua biji matanya dan kamu lihat dengan mata kepala sendiri bahawa kedua-dua biji matanya tercabut, namun janganlah kamu sampai kepada sesuatu kesimpulan sebelum kamu mendengar pihak yang lain. Tidak mustahil orang membuat aduan itulah yang mula-mula mencabut mata orang lain, boleh jadi sebelum kehilangan kedua-dua biji matanya dia telah mencabutkan empat biji mata orang lain.”