NASIHAT LUKMAN HAKIM: "WAHAI ANAKKU, TIADA AMALAN SOLEH TANPA KEYAKINAN DENGAN ALLAH TAALA. SESIAPA YANG MEMPUNYAI KEYAKINAN YANG LEMAH MAKA AMALANNYA JUGA MENJADI CACAT."

Blogger Widgets Blogspot Tutorial

Sunday 15 February 2015

HERMANUS PHILIPPUS JOHANNES BERNARDUS HEINSBROEK YANG KRITIS




Hermanus Philippus Johannes Bernardus Heinsbroek adalah mantan Menteri Ekonomi Belanda, atau nama ringkasnya Herman Heinsbroek adalah seorang kritis sebelum melontarkan suatu pandang bagi pernilaian umum. Beliau pernah melontarkan pandangannya dalam isu penempatan kaum Yahudi di Palestin. Suatu penempatan yang dipaksakan dan menghalau anak-anak pribuminya untuk menjustifikasikan merebut bumi bertuah tersebut. Senario penghapusan etnik itu tidak akan berlaku sebagaimana pembunuhan jutaan anak-anak pribumi Red Indian di bumi Amerika.


Hari ini bumi Palestin terus terbakar kerana dibakar oleh golongan dajal dan penceroboh untuk keselesaan mereka sehingga sanggup membunuh anak-anak pribumi yang yang bermukim di sana.

Sesungguhnya siri-siri pembakaran itu akan terus membangkitkan semangat juang cucu-cicit yang tidak akan berganjak daripada bumi bertuah.

Herman Heinsbroek adalah individu yang merasai keperitan bangsa yang dizalimi. Semoga Tuan Herman Heinsbroek mempunyai ruang waktu memahami agama Islam. Pandangan Herman Heinsbroek akan dikenang sepanjang zaman.




































No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Nasihat Lukman Al-Hakim: “Anakku, apabila sesiapa datang kepada kamu dengan aduan bahawa si anu telah mencabut kedua-dua biji matanya dan kamu lihat dengan mata kepala sendiri bahawa kedua-dua biji matanya tercabut, namun janganlah kamu sampai kepada sesuatu kesimpulan sebelum kamu mendengar pihak yang lain. Tidak mustahil orang membuat aduan itulah yang mula-mula mencabut mata orang lain, boleh jadi sebelum kehilangan kedua-dua biji matanya dia telah mencabutkan empat biji mata orang lain.”