NASIHAT LUKMAN HAKIM: "WAHAI ANAKKU, TIADA AMALAN SOLEH TANPA KEYAKINAN DENGAN ALLAH TAALA. SESIAPA YANG MEMPUNYAI KEYAKINAN YANG LEMAH MAKA AMALANNYA JUGA MENJADI CACAT."

Blogger Widgets Blogspot Tutorial

Thursday 2 April 2015

DAMASCUS ATAU BAGHDAD: YANG MANAKAH DITAKLUKI DAHULU?



Nampaknya peperangan di wilayah Daulah Islamiyah sukar untuk dijinakkan oleh Amerika Syarikat kerana kedajalan Amerika Syarikat yang menyorok MH370 dikemut sekemut-kemutnya sehingga golongan dungu-dungu ternganga mulut dan hampir-hampir mengalir air liur akibat bisikan-bisikan yang melalaikan menusuk di akal.

Apabila pejuang-pejuang Daulah Islamiyah sukar dijinakkan, maknanya mereka akan berterusan menebas halangan-halangan yang menyukarkan laluan untuk sampai di Damascus dan Baghdad

Persoalannya ialah, di antara Damascus dan Baghdad, yang mana satukah akan diziarahi terlebih dahulu oleh pejuang-pejuang Daulah Islamiyah yang kini diasak oleh Amerika Syarikat dari pelbagai penjuru bukan sahaja oleh bahan-bahan letupan dan propaganda tetapi termasuk melalui jurubicara-jurubicara sekutu-sekutu penampannya daripada yang bergelar pemimpin-pemimpin negara bangsa sehingga kepada belia-belia yang menjadi dungu disebabkan oleh bisikan-bisikan golongan dajal kepada mereka
.
Mungkahkah Damascus akan diziarahi terlebih dahaulu oleh pejuang-pejuang Daulah Islamiyah setelah melakukan penebasan di kawasan-kawasn yang berhadangan untuk sampai di sana?

Atau …, atau ...

Barangkali Baghdad melambai-lambai mendahului Damascus kerana kelibat-kelibat Amerika Syarikat dan sekutu-sekutu penampannya bermati-matian menyerang Tikrit siang malam, 24 jam dengan kekuatan peralatan perang, manusia dungu-dungu dan pengeboman tanpa henti di sana?

Adakah isyarat-isyarat yang berlaku di Damaskus dan Baghdad itu adalah petunjuk yang tepat tentang asakan bertali arus tanpa henti itu kerana dikhuatiri harta-harta di dua wilayah tersebut akan dicengkam ketat oleh pejuang-pejuang Daulah Islamiyah?

Sesungguhnya orang-orang yang benar akan dibenarkan oleh Allah s.w.t.

Amin Ya Rabbal Alamin.










No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Nasihat Lukman Al-Hakim: “Anakku, apabila sesiapa datang kepada kamu dengan aduan bahawa si anu telah mencabut kedua-dua biji matanya dan kamu lihat dengan mata kepala sendiri bahawa kedua-dua biji matanya tercabut, namun janganlah kamu sampai kepada sesuatu kesimpulan sebelum kamu mendengar pihak yang lain. Tidak mustahil orang membuat aduan itulah yang mula-mula mencabut mata orang lain, boleh jadi sebelum kehilangan kedua-dua biji matanya dia telah mencabutkan empat biji mata orang lain.”