NASIHAT LUKMAN HAKIM: "WAHAI ANAKKU, TIADA AMALAN SOLEH TANPA KEYAKINAN DENGAN ALLAH TAALA. SESIAPA YANG MEMPUNYAI KEYAKINAN YANG LEMAH MAKA AMALANNYA JUGA MENJADI CACAT."

Blogger Widgets Blogspot Tutorial

Thursday 23 April 2015

ISRAEL MELAMBAI-LAMBAI PEJUANG DAULAH ISLAMIYAH



PM Israel Netanyahu: Islamic State di Perbatasan Yordan, Al-Qaeda di Golan


Ahad, 05 Dzulqa`idah 1435      Berita Dunia, Featured

Shoutussalam.com – Perdana Menteri Israel Benyamin Netanyahu setuju untuk melakukan gencatan senjata secara permanen atas serangan yang mereka lakukan di Gaza, demikian dikutip The Daily Star dari AFP, Ahad (31/08/2014).

Hal ini berkaitan dengan ketakutan Zionis Israel atas makin bervariasinya musuh-musuh mereka yang jaraknya bertambah dekat. Netanyahu menyebut dua eksponen jihadis dan satu dari kelompok Syiah.

“Tetapi kita berada dalam keadaan dimana Islamic State ada di gerbang Yordania, Al-Qaeda di Golan dan Hezbollah berada di perbatasan dengan Lebanon,” demikian pernyataan Netanyahu di televisi umum.

Pernyataan PM Penjajah Zionis ini berkaitan dengan seruan Menteri Luar Negeri AS, John Kerry tentang aliansi global untuk melawan mujahidin yang ingin melebarkan sayap kekhilafahan yang telah didirikan.

Warga Gaza sejenak bisa menghirup nafas lega sejak Selasa kemarin, setelah serangan dihentikan. Namun korban meninggal di pihak Gaza telah melewati angka yang mengerikan, di atas 2000 jiwa.
  







No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Nasihat Lukman Al-Hakim: “Anakku, apabila sesiapa datang kepada kamu dengan aduan bahawa si anu telah mencabut kedua-dua biji matanya dan kamu lihat dengan mata kepala sendiri bahawa kedua-dua biji matanya tercabut, namun janganlah kamu sampai kepada sesuatu kesimpulan sebelum kamu mendengar pihak yang lain. Tidak mustahil orang membuat aduan itulah yang mula-mula mencabut mata orang lain, boleh jadi sebelum kehilangan kedua-dua biji matanya dia telah mencabutkan empat biji mata orang lain.”