NASIHAT LUKMAN HAKIM: "WAHAI ANAKKU, TIADA AMALAN SOLEH TANPA KEYAKINAN DENGAN ALLAH TAALA. SESIAPA YANG MEMPUNYAI KEYAKINAN YANG LEMAH MAKA AMALANNYA JUGA MENJADI CACAT."

Blogger Widgets Blogspot Tutorial

Monday 6 April 2015

ILUSI-ILUSI DIBENARKAN OLEH ISLAM



Apabila manusia menelaah sesuatu masa hadapan dengan fokus yang benar, yakin, dirasai oleh fikirannya, maka ia akan dibenarkan seperti beberapa individu yang suka melakukan kedajalan meramalkan jika berlaku sesuatu kepada sesuatu perkara maka impaknya seperti sekian, sekian. 

Sebagai contoh pakatan kedajalan menyatakan apabila Damascus dapat ditawan oleh pejuang-pejuang Daulah Islamiyah akan memudahkan pejuang-pejuang itu menawan Jordan, Lebanon dan Israel. 

Begitukah ilusi-ilusi itu?

Fokus kepada tiga negara tersebut. Manakala negeri-negeri lain dengan ilusi-ilusi yang lain pula.

Pejuang-pejuang Daulah Islamiyah tidak akan memulakan peperangan menyerang balas tanpa alasan sebagaimana mereka tidak memerangi Amerika Syarikat. Tetapi apabila Amerika Syarikat mengarahkan tenteranya menyerang Iraq pada 17 Januari 1991 untuk mengundurkan tentera Presiden Saddam Hussein pada ketika itu berada di Kuwait, tiada pilihan kecuali menghadapi ketumbukan tentera Amerika Syarikat yang dihantar berperang di Iraq dengan serangan udara, kemudian tentera darat.

Rentetan daripada peristiwa tersebut dan masa terus berlalu selepas dua puluh tahun maka tentera-tentera Presiden Saddam Hussein bergabung dengan pejuang-pejuang kedamaian seluruh warga negara-negara merdeka dengan gelaran pejuang-pejuang Daulah Islamiyah berpadu, bersatu. Mereka meletakan Abu Bakar al-Baghdadi sebagai ketua, ilhamnya melangkaui sempadan dan tindakanya sukar diramal oleh golongan dungu-dungu tetapi difahami oleh orang-orang beriman.  

Manakala pakatan-pakatan sekutu Amerika Syarikat membantu menggunakan pelbagai sumber untuk memerangi pejuang-pejuang Daulah Islamiyah kerana ilusi-ilusi yang mendajal dalam kehidupan mereka kabur melihat ketelusan. Mereka kekal bersifat dajal. Akhirnya pakatan sekutu memerangi pejuang-pejuang Daulah Islamiyah yang sukar dikenali kerana mereka memakai pakaian ninja. Kesukaran mengenali pejuang-pejuang Daulah Islamiyah menjadikan negera-negara yang memerangi mereka akan dikalahkan, ditawan dan diisytiharkan sebagai wilayah Daulah Islamiyah.

Negara yang sama, cuma bertukar ketua dan kepimpinan, rakyatnya orang yang sama seperti pilihanraya apabila partai yang memenangi pilihanraya akan berketuakan pemimpin baru. Contohnya pemerintahan Amerika Syarikat, pemerintahanaya saling bertukar ganti antara Republikan dengan Demokrat. Selepas itu aman damailah negara itu untuk suatu tempoh tertentu.  

Filem-filem Amerika Syarikat menunjukkan bagaimana orang-orang Amerika Syarikat sendiri melakukan sabotaj kepada kedamaian di negara mereka sendiri kerana ada sesuatu yang dihajati, kepada negara lain lagi hebatlah. Akhirnya pada akhir eposid filem-filem tersebut, berlaku pertempuran dan orang yang benar memenangi pertempuran, musuh-musuh baharu dikenali bahawa orang tersebut adalah dari kalangan pembesar-pembesar Amerika Syarikat sendiri melakukan kedajalan.

Begitulah Amerika Syarikat dan pakatannya akan menghadapi kesukaran menghadapi pejuang-pejuang Daulah Islamiyah kerana mereka memakai topeng. Bagaimana pula dengan manusia yang berselindung dengan pangkat dan bergerak waktu malam semasa manusia sedang tidur seperti penyorokan MH370. Bolehkan ia dikesan?

Satelit Rusia pada malam kejadian sedang mengawasi pergerakan tentera Amerika Syarikat di Laut Hitam dan Laut Inggeris. Atau satelit China sedang memantau pergerakan kapal-kapal di Lautan Pasifik dan Laut China Selatan? Semua maklumat pada malam itu kabur. Ia hanya diketahui oleh mereka yang mengetahuinya.

Pejuang-pejuang Daulah Islamiyah yang beraksi di wilayah Daulah Islamiyah juga sukar dikenali menjadikan Amerika Syarikat dan sekutu-sekutunya sukar mengalahkannya kerana mereka cerdik. Di samping cerdik mereka juga memiliki energy yang sukar dikenal pasti kerana mereka berpegang kepada kebenaran.

Satu kaedah untuk Amerika Syarikat memenangi peperangan; peta Amerika Syarikat yang berwarna hijau muda itu disegerakan ditukar kepada warna hijau tua seperti warna-warna di Timur Tengah itu. Pejuang-pejuang warga Amerika Syarikat pula telah ramai menjadi pejuang-pejuang Daulah Islamiyah, suatu ketika nanti akan ditunjukkan pejuang-pejuang Daulah Islamiyah warga Amerika Syarikat memimpin ketumbukan tentera menghadapi golongan dajal. Selepas itu akan ditunjukkan seorang demi seorang komandan-komandan dari pelbagai warganegara mengetuai pembebasan kesyirikan di bumi bertuah yang melambai-lambai mereka, Insya Allah.

Hebat. Hebat.


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Nasihat Lukman Al-Hakim: “Anakku, apabila sesiapa datang kepada kamu dengan aduan bahawa si anu telah mencabut kedua-dua biji matanya dan kamu lihat dengan mata kepala sendiri bahawa kedua-dua biji matanya tercabut, namun janganlah kamu sampai kepada sesuatu kesimpulan sebelum kamu mendengar pihak yang lain. Tidak mustahil orang membuat aduan itulah yang mula-mula mencabut mata orang lain, boleh jadi sebelum kehilangan kedua-dua biji matanya dia telah mencabutkan empat biji mata orang lain.”