NASIHAT LUKMAN HAKIM: "WAHAI ANAKKU, TIADA AMALAN SOLEH TANPA KEYAKINAN DENGAN ALLAH TAALA. SESIAPA YANG MEMPUNYAI KEYAKINAN YANG LEMAH MAKA AMALANNYA JUGA MENJADI CACAT."

Blogger Widgets Blogspot Tutorial

Monday 20 April 2015

SENJATA AK47 DAN M16



Pejuang-pejuang Daulah Islamiyah telah menunjukkan bahawa senjata AK47 amat diminati oleh mereka berbanding dengan senjata M16. Senjata-senjata itu pula memiliki nostalgia yang tersendiri. Secara amnya AK47 berasal dari Rusia dan M16 keluaran Amerika Syarikat.

Di antara dua jenis senjata tersebut AK47 dan M16, ramai pereka-pereka senjata persendirian daripada Afganistan sehingga ke Iraq lebih berminat membuat senjata AK47 berbanding M16.

Secara dasarnya pejuang-pejuang meminati AK47 kerana ia mudah diperolehi, mudah diselanggarakan, kukuh, tahan panas, tembakanya tepat dan berkesan, dan boleh memusnahkan kereta kebal.

Senjata AK47 buka sahaja diminati oleh pejuang-pejuang dari asal wilayah Daulah Islamiyah tetapi pejuang-pejuang yang bergabung dengan mereka seperti asal dari Amerika Syarikat dan Eropah amat berminat menggunakan senjata jenis tersebut, AK47. 

Walau bagaimanapun, senjata-senjata M16 tidak kurang hebatnya. Ia bergantung kepada pemakainya dan cara penggunaannya seperti pejuang-pejuang OKU Daulah Islamiyah menggunakan senjata tersebut. 

Senjata-senjata itu pula dicintai oleh pejuang-pejuang sebagai teman hidup bagi menghadapi penceroboh-penceroboh, perosak-perosak dan golongan yang melakukan kefasadan di muka bumi ini, termasuk yang melakukan kedajalan membunuh umat manusia.

Apakah keistimewaan AK47 berbanding senjata keluaran negara lain?

Apakah keistimewaan M16 berbanding senjata keluaran negara lain?

Apakah pula perbezaan keistimewaan antara AK47 dan M16?

Kenapa senjata-senjata keluaran negara lain tidak menyerlah?

Cari jawabannya ya.



  






  




























 
     
 









No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Nasihat Lukman Al-Hakim: “Anakku, apabila sesiapa datang kepada kamu dengan aduan bahawa si anu telah mencabut kedua-dua biji matanya dan kamu lihat dengan mata kepala sendiri bahawa kedua-dua biji matanya tercabut, namun janganlah kamu sampai kepada sesuatu kesimpulan sebelum kamu mendengar pihak yang lain. Tidak mustahil orang membuat aduan itulah yang mula-mula mencabut mata orang lain, boleh jadi sebelum kehilangan kedua-dua biji matanya dia telah mencabutkan empat biji mata orang lain.”