NASIHAT LUKMAN HAKIM: "WAHAI ANAKKU, TIADA AMALAN SOLEH TANPA KEYAKINAN DENGAN ALLAH TAALA. SESIAPA YANG MEMPUNYAI KEYAKINAN YANG LEMAH MAKA AMALANNYA JUGA MENJADI CACAT."

Blogger Widgets Blogspot Tutorial

Thursday 9 April 2015

SEJARAH MENCATATKAN LANGKAH KECEMERLANGANNYA



Hari ini sejarah merekodkan bahawa para pejuang Daulah Islamiyah adalah gabungan manusia-manusia mulia di muka bumi. Mereka berdatangan  dari pelbagai rantau termasuklah warga Amerika Syarikat, Kanada, Australia termasuk warga Eropah; British, Perancis, Jermandan ... Mereka datang sebagai musafir sehelai sepinggang bersama beg pakaian. Harta benda tiada. Sesampai mereka di wilayah Daulah Islamiyah, mereka menjadi pemastautin. Sifat musafir mereka itu berterusan sehinggalah melewati waktunya mereka pun menjadi pemastautin. Tetapi apabila mereka bermastautin di sana tiba-tiba penceroboh menyerang wilayah Daulah Islamiyah termasuklah mereka turut diserang maka tindak balas berlaku. Mereka pun lalu memakai jersi pejuang Daulah Islamiyah. 

Menjadilah mereka bertukar sifat daripada seorang musafir dan pemastautin kepada menjadi singa-singa yang tidak akan mengalah, bergabung dengan penduduk mukim membentuk pejuang-pejuang Daulah Islamiyah. Mereka pun bergelar pejuang-pejuang Daulah Islamiyah. Panji-panji pun berkibaran ditiup angin di kawasan wilayah Daulah Islamiyah.   

Kesemua negara tersebut adalah pakatan yang menunjukkan permusuhan mereka kepada para pejuang Daulah Islamiyah mengebom dari udara tanpa henti di wilayah-wilayah mereka tetapi yang menghairankan warganegara negara tersebut datang berduyung-duyung menjadi pejuang-pejuang Daulah Islamiyah. 

Semakin mereka dibom bertubi-tubi semakin ramai yang hendak datang penjadi pejuang-pejuang Daulah Islamiyah. Menurut teorinya semakin pengeboman mengganas semakin ramailah lari lintang-pukang. Tetapi berbeza dengan waranegara luar semakin kuat hasrat mereka bergabung, meluap-luap semangatnya.  

Mereka datang tidak membawa harta benda tetapi mereka membawa bersama dirinya adalah semangat mujahid. Allah s.w.t. akan memperkenankan permohonan mereka kerana menjulang martabat umat. Suatu motto yang tidak akan dapat dikalahkan sama ada oleh Amerika Syarikat atau sekutu-sekutunya. Mereka akan memenangi medan pertempuran kerana mereka mewakili Amerika Syarikat dan sekutu-sekutunya berjuang dengan nama Khilafah Daulah Islamiyah sebagai mujahid yang didoakan oleh makhluk di bumi dan di langit. Allahu Akhbar.

Mereka tidak akan dikalahkan. Semakin Amerika Syarikat melakukan kedajalan semakin memudahkan Ameriika Syarikat menerima balasan kejahatan yang dilakukannya itu.

Pejuang-pejuang itu pula berdatangan berbondong-bondong seperti ada sesuatu panggilan menarik mereka mendatangi wilayah Daulah Islamiyah. Macam ada magnet, disukai oleh besi. Sama seperti tarikah graviti menarik dan mohon ditarik. Mereka datang dengan azam yang padu teguh menegakkan kebenaran dan menghancurkan kesyirikan. Ternyata perkara-perkara tersebut telah mereka implimentasikan ketika ini.

Senario yang berlaku itu memberi gambaran bahawa puing-puing kedajalan sedang menanti kemusnahannya pada bila-bila masa sahaja. Ingatlah bahawa kebenaran itu sukar untuk dimusnahkan.


Mereka tidak akan dikalahkan. 
Semakin Amerika Syarikat melakukan 
kedajalan semakin memudahkan Amerika 
Syarikat menerima balasan kejahatan yang
dilakukannya itu.


Persediaan-persediaan yang dilakukan oleh pejuang-pejuang dari segi peralatan dan logistiknya telah menampakkan peningkatannya sama ada dari segi kecekapan, motivasi dan tindakan-tindakan yang mereka lakukan amat terancang dan membanggakan.

Diperingatkan kepada golongan dajal, jangan lakukan kesombongan lagi kerana suara-suara kesombongan, kebongkakan, kedajalan yang acapkali dikumandangkan, terdengar dan terpampang di halaman-halaman media kini seperti ada isyarat menyepi. Senyap.

Suka diingatkan kepada perampas-perampas demokrasi dan golongan yang bersekongkol dengannya tunggulah saatnya kerana masa itu terlalu cepat untuk datang.

Bersiapsiagalah kerana gelombang ketauhidan sedang mengetuk pintu-pintu rumah tuan-tuan. Pilihlah hendak meneruskan kedajalan atau menginsafi  dosa-dosa yang telah dilakukan. Untuk kerahmatan tuan-tuan pelajari agama Islam.

Menjadilah manusia yang dikenang sepanjang zaman, bukan perosak mendajal.













No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Nasihat Lukman Al-Hakim: “Anakku, apabila sesiapa datang kepada kamu dengan aduan bahawa si anu telah mencabut kedua-dua biji matanya dan kamu lihat dengan mata kepala sendiri bahawa kedua-dua biji matanya tercabut, namun janganlah kamu sampai kepada sesuatu kesimpulan sebelum kamu mendengar pihak yang lain. Tidak mustahil orang membuat aduan itulah yang mula-mula mencabut mata orang lain, boleh jadi sebelum kehilangan kedua-dua biji matanya dia telah mencabutkan empat biji mata orang lain.”